OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om jobbet
Som SEKTIONSCHEF ansvarar du för ett drygt 15-tal ambitiösa medarbetare där alla har en bakgrund och erfarenhet inom läkemedelsproduktion med den huvudsakliga kompetensen inom validering, projektledning och underhåll. Rollen som sektionschef innebär bla ansvar för budget, rekrytering, utveckling av medarbetare samt vårdande av både befintliga och nya kundrelationer genom att vara säljansvarig både för egna och kollegors konsulter. Konsultuppdragen är främst i Södertälje och Stockholmsområdet men konsulterna har möjlighet att ta uppdrag över ett större geografiskt område om så önskas. Tillsammans med fantastiska kollegor i hela Mälardalen finner du bästa möjliga uppdrag för dina medarbetare, lokalt eller globalt.
Du kommer att vara en del av ledningsgruppen inom Business Unit East South och en viktig spelare i vårt gäng! Vi ska tillsammans bygga framtiden och utveckla både vår projekt- och konsultverksamhet och vi behöver dig som är entusiasmerande och som vill skapa nya resultat tillsammans med oss!
Sist men inte minst så vill vi att du, precis som vi, vill ha kul på jobbet!
Vem är du?
Du har:
Erfarenhet från Life Sciencebranschen, i första hand från läkemedel eller annan regulatorisk miljö/el industri
Bra personkännedom och du motiveras av att skapa goda relationer med kunder och medarbetare.
Vana vid förändringsarbete, både gentemot kund och inom en organisation
Effektiv och bra beslutsförmåga
Ett kontaktnät inom branschen som bidrar till vår gemensamma utveckling
Som person behöver du ha mycket goda ledaregenskaper med fokus på att hantera, motivera och utveckla personal. För att kunna utveckla vår verksamhet vill vi att du har erfarenhet från läkemedelsbranschen och tycker det är roligt med affärsrelaterade uppgifter.
Tjänsten som sektionschef är placerad i Södertälje, men resor över dagen främst till Solna/Stockholm ingår. Lämplig bakgrund för rollen är teknisk/naturvetenskaplig utbildning, lägst på högskolenivå med tidigare erfarenhet såsom teamleader, linjechef, kvalitetschef, konsultchef eller annan liknande roll inom läkemedelsbranschen.
Vi erbjuder
AFRYs affärsområde Food & Pharma har cirka 450 medarbetare med en huvudinriktning mot livs- och läkemedelsindustrin med kontor på flera orter i Sverige, Norge, Danmark och Estland. Affärsområdet kännetecknas av lång branscherfarenhet och kompetens inom projektledning, processdesign, automation och kvalitetssäkring mm. Food & Pharma ingår i AFRY som är ledande aktör inom sitt område och fortsätter att expandera mot nya marknader internationellt.
AFRY har en ny strategi och med fokus på att utveckla innovativa och hållbara lösningar, projekt och produkter inom infrastruktur, energi och industri. Vi är i teknikens framkant och vi verkar för ökad mångfald, jämställdhet och hållbarhet.
Vill du veta mer om hur det är att jobba på AFRY? https://afry.com/sv/jobba-hos-oss/lar-kanna-oss
På AFRY får du möjligheten att arbeta med spännande uppdrag och utvecklas i din roll. För din egen utveckling har vi även vårt eget utbildningsprogram AFRY Academy. Som anställd på AFRY får du möjlighet att delta i föreläsningar, AW, konferenser m.m. Har du fritidsintressen och vill nätverka inom bolaget finns Club AFRY där det anordnas aktiviteter inom bl.a. golf, löpning och kultur. Nyfiken på att höra mer?
Om företaget
AFRY är ett internationellt företag inom teknik, design och rådgivning. Vi hjälper våra kunder att utvecklas inom hållbarhet och digitalisering.
Vi är 17 000 hängivna experter inom områdena infrastruktur, industri och energi, som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer.
Making Future.
Kontaktpersoner på detta företaget
Gruppchef Thomas Grundström
+46105051800
+46723020825
Rekryteringskonsult Sanna Selvehed
0722086669
Mats Svensson
+46706540993
Susanne Stål
Mikael Ribom