Sektionschef, internservice, administrativa avdelningen, Solna

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som sektionschef vid internservice
innebär att du utifrån en tydlig arbetsgivarroll leder, planerar och följer upp sektionens arbete så att det bedrivs effektivt och kvalitetssäkert mot verksamhetsmålen. Du bidrar till att skapa en positiv arbetsmiljö för sektionens ca 15 medarbetare och uppmuntrar till samarbete och kreativitet. I arbetet som sektionschef ingår personal-, resultat- och verksamhetsansvar, och du ingår i enhetens ledningsgrupp. Arbetet som sektionschef kräver stor självständighet.

Internservice ingår organisatoriskt i den administrativa avdelningen och utvecklar samt levererar tjänster till övriga Skatteverket samt Kronofogden inom bl.a. arbetsplatsservice, lokalförvaltning, mötesservice och dokumenthantering. Som sektionschef har du ansvar för en sektion som arbetar i huvudsak med arbetsplatsservice och lokalförvaltning. Som sektionschef har du husansvar i Solna, vilket även inkluderar servicekontoren. Du stödjer även de andra sektionerna i Solna i deras arbete med dokumenthantering och mötesservice. Som sektionschef på internservice ansvarar du också för säkerheten.

Vi arbetar gränsöverskridande med andra orter inom internservice. Placeringsort för tjänsten är Solna.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har minst ett par års aktuell erfarenhet av ledarskap inom offentlig verksamhet alternativt inom lokalförvaltningsområdet
• har en utbildning inom ett för tjänsten relevant område alternativt god erfarenhet och kunskap inom lokalförvaltningsfrågor
• har B-körkort
• är utvecklingsorienterad och nytänkande
• stödjer och samverkar
• har en god kommunikationsförmåga
• kan leda och fatta beslut
• är resultat- och målinriktad
• är stabil som person.

Det är meriterande om du har vana av att leda och samordna grupperingar från olika verksamhetsområden i gemensamma frågor. Det är också meriterande om du har jobbat utifrån ett strategiskt perspektiv i din roll.


När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmåga. Du ska uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Anställningen är tills vidare men uppdraget och förordnandet som sektionschef är tidsbegränsat. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 4 september 2017

Liknande jobb


Biträdande rättschef

Biträdande rättschef

18 september 2024

18 september 2024

18 september 2024

12 september 2024