Sektionschef Kundservice

Arbetsbeskrivning

Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vår uppgift är att erbjuda god hälso- och sjukvård som präglas av omtanke, tillgänglighet och kvalitet. Vi arbetar för bättre folkhälsa, god miljö, rikt kulturliv, bra kommunikationer, för tillväxt och mångfald.
Det ska vara gott att leva, bo och verka i Västra Götaland

Regionservice är en förvaltning inom Västra Götalandsregionen som har i uppdrag att förse regionens olika verksamheter med servicetjänster. I förvaltningen ingår följande områden - Hjälpmedel, Inköp, Logistik, Måltider, Närservice, VGR IT samt Administrativt Centrum (AC). Idag omfattar förvaltningen ca 3700 medarbetare.

De huvudsakliga målen för kundservice är att:

. För kunderna skapa en naturlig ingång till Regionservice med en helpdeskfunktion som erbjuder professionell kundrådgivning och beställningsstöd. Kunden skall här kunna få information om ett upphandlat sortiment både ifrån våra externa leverantörer och ifrån Regionservice egna fullständiga tjänstekatalog.
. Vidareutveckla och erbjuda effektiva och enkla beställningsgränssnitt, där det också ingår att utbilda och supportera våra kunder.
. Utveckla ett gemensamt informationsflöde för Regionservice varor och tjänster samt utveckla kundinformation, kundaktiviteter och kunduppföljning
. Vara drivande i framtagandet av en avtals- och produktdatabas för hela Regionservice.

Vi söker nu en Tf sektionschef till kundservice Borås.

Arbetsuppgifter
Du är som sektionschef direkt underställd enhetschefen och ingår i ledningsgruppen. Som sektionschef har du verksamhets, ekonomi, personal och arbetsmiljöansvar.

Ditt uppdrag som sektionschef är att leda, samordna och vidareutveckla kundservicefunktionen inom sektionen, men arbetar också i ett nära samarbete med övriga sektionschefer för att bidra till utveckling av kundservicefunktionen som helhet.

Då kundservice, liksom Regionservice som förvaltning är under utveckling och förändring, krävs att du har förmågan och tycker att det är stimulerande att arbeta i en föränderlig miljö.


Kvalifikationer
Du har:

Högskoleutbildning, eller utbildning och erfarenhet som bedöms likvärdig samt erfarenhet av personal, ekonomi och arbetsmiljöansvar.

Förmåga att pedagogiskt kommunicera idéer och budskap samt skapa förtroende hos såväl kunder som medarbetare.

Praktisk erfarenhet av att ha arbetat med kundservice eller liknande verksamhet i en ledande befattning är meriterande vi ser också att du har erfarenhet av att leda och medverka i projekt.

Erfarenhet ifrån arbete med kundaktiviteter, kundinformation och kunduppföljning.

Du har stor förståelse för hur det är att arbeta i en serviceorganisation, har en hög servicekänsla och kundfokus

Förmåga att vara drivande, flexibel och arbeta självständigt.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten

Kontaktpersoner på detta företaget

Monica Ekström, Enhetschef (från vecka 32)
010-4410270
Harriet Stjärneborn, tf verksamhetschef
0709-209185
Linda Lord, vårdutvecklare
0700-82 21 99
Peter Hellman, tf sektionschef
0703-49 57 56

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regionservice
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 7 december 2010
  • Ansök senast: 14 december 2010

Besöksadress

Diariet, Regionens Hus
None

Postadress

Diariet, Regionens Hus
Mariestad, 54287

Liknande jobb


25 november 2024

Avdelningschef hörselvården

Avdelningschef hörselvården

11 november 2024