Sektionschef Kundtjänst

Sektionschef Kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Marknad & Kommunikation

Vill du fortsätta utveckla vårt arbete inom kundtjänst för att ge kunderna ännu bättre service genom digitalisering och samtidigt bevara den personliga kundkontakten? Sök rollen som sektionschef för kundtjänst.

Om tjänsten
Kundtjänst ansvarar bland annat för kundkontakt, administration av abonnemang, felanmälningar, enklare fakturafrågor och växel. Kommunikationen med kunder sker via flera olika kanaler; telefon, mejl, sms och webb. Arbetet på kundtjänst är omväxlande och man är med där allting händer.

Uppsala Vatten genomgår just nu ett stort förändringsarbete där vi bygger ett mer systematiskt och processinriktat arbetssätt. Som sektionschef för kundtjänst får en viktig roll som processledare för de två operativa processerna ”Ansluta kunder” och ”Serva befintliga kunder”. I ditt ansvarar ingår att:

• Leda och fördela det dagliga arbetet, samt coacha teamet som består av sex erfarna och kompetenta kundtjänsthandläggare
• Utveckla och uppdatera processer och rutiner med stort fokus på kundupplevelsen och digitalisering
• Arbeta operativt i kundtjänst vid behov
• Vara en del i vår beredskapsorganisation med kommunikationsberedskap var sjätte vecka.

Kundtjänst är en del av Marknad och Kommunikation och du rapporterar till Marknads- och kommunikationschef. Du är stationerad på vårt kontor som ligger i nyrenoverade lokaler i Uppsala Business Park. Du har också möjlighet till distansarbete.

Kvalifikationer

• Gymnasial utbildning
• Minst tre års dokumenterad erfarenhet av kundtjänstarbete
• Minst tre års dokumenterad erfarenhet av att driva förändrings-, effektiviserings- och digitaliseringsarbete
• Tidigare erfarenhet av en arbetsledande roll, t.ex. som gruppchef
• Mycket goda IT-kunskaper

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vill att du delar våra gemensamma kärnvärden, vi är lyhörda, framsynta och nyfikna, samt tillämpar dem i din yrkesroll. För att trivas i rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet från en liknande roll där du drivit förändrings- och förbättringsarbete med kunden och digitaliseringen i fokus. Du vet att initiativtagande och uthållighet är nycklarna för att lyckas med förändringen, samtidigt som det krävs nytänkande och ett strukturerat arbetssätt. Du är en trygg och tydlig ledare som motiverar teamet genom att skapa engagemang och delaktighet.

Kontakt och ansökan
Vi gör löpande urval och intervjuer, så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2021-11-30. Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar via mail.

För mer information om tjänsten kontakta
Marknads- och kommunikationschef Christina Bostedt, tfn 018-727 94 44
HR-Specialist Cecilia Jansson, tfn 018-726 09 72

Övrigt information
En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet eftersom vi försörjer Sveriges fjärde största stad med dricksvatten. För denna tjänst kommer säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras före anställning. Med anställningen följer även skyldighet att krigsplaceras.

Vill du veta mer om Uppsala Vatten? Läs mer på Om oss | uppsalavatten.se (https://www.uppsalavatten.se/om-oss/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uppsala Vatten och Avfall AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 november 2021
  • Ansök senast: 30 november 2021

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024