OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.Arbetsplatsbeskrivning
HR-servicecenter är en del av HR-avdelningen inom Stadsledningsförvaltningen och är Familjen Helsingborgs gemensamma funktion för administrering av löner, personal och systemförvaltning. Vi säkerställer effektiva och målgruppsanpassade processer för våra samverkande kommuner. HR-servicecenters uppdrag är att hantera löneadministration, pensionsadministration och systemförvaltning av samverkande partners lönesystem. Samverkande kommuner är Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Perstorp, Svalöv, Åstorp och Ängelholm. Vårt kontor på Hamntorget 10 är mitt i Helsingborg, nära till Centralstationen.
I dagsläget levererar vi drygt 30 000 lönespecifikationer per månad till ett belopp av cirka 500 miljoner kronor. Vår support är bemannad varje vardag och hanterar cirka 7 000 samtal och ärenden i månaden från medarbetare, chefer, specialister och myndigheter med flera.
Vi är drygt 50 medarbetare på HR-servicecenter med befattningar som lönespecialister, administrativa assistenter, systemförvaltare, pensionshandläggare, verksamhetsutvecklare, projektledare och kommunikatör. Vår målsättning är att stärka Familjen Helsingborg, öka kvalitetssäkringen, bidra till kostnadseffektivitet och utveckla stordriftsfördelar, vilket vi under åren har gjort och kommer fortsätta att göra. För oss är lön- och pensionsadministration en kärnverksamhet. Vi brinner för detta och kommer att fortsätta utveckla effektiva processer och säkerställa hanteringen för våra samverkande kommuner.
Kundens fokus och att arbeta smart tillsammans, att få våra målgrupper att bli framgångsrika och leverera en god service är prioriterade områden för oss som stödorganisation till chefer, chefsstöd och anställda inom de kommuner som samverkar avseende lön- och pensionsadministration.
HR-servicecenter är organiserat i två sektioner. Nu söker vi en sektionschef till en av våra sektioner som består av drygt 20 medarbetare. Tjänsten avser en tillsvidareanställning.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna innefattar att tillsammans med din chefskollega leda lön- och pensionsadministrationen samt systemförvaltningen mot uppsatta mål enligt gällande tjänstebeskrivning och Service Level Agreement (SLA). Du kommer också vara involverad i olika utvecklingsinsatser och ha ansvar för personal och verksamhet i din sektion, inklusive budgetansvar. Ditt samarbete med din chefskollega är avgörande för att uppnå våra mål.
Du kommer ha regelbundna kontakter med representanter från våra samverkande kommuner och andra intressenter och kommer att ingå i ledningsgruppen med övergripande ansvar för HR-servicecentrets uppdrag och utveckling. Du rapporterar direkt till HR-servicecenterchefen.
HR-servicecenter utvecklas kontinuerligt genom nya samverkanspartners och förändringar i uppdraget. Detta kräver att du är bekväm med förändringsledning och har förmågan att hantera förändringar och bidra till optimeringsprojektet för vårt lönesystem som pågår under hösten 2023 och ett år framåt.
Kvalifikationer
För att vara kvalificerad för tjänsten ser vi att du har god samarbetsförmåga, förmåga att coacha och utveckla medarbetare, förståelse för effektivt teamarbete och förändringsarbete, samt förmåga att utveckla och kommunicera processer och koncept utifrån kundens perspektiv. Du bör också ha en god förståelse för digitalisering och erfarenhet av olika system.
Erfarenhet inom löne- och pensionsprocessen inom kommunal eller liknande verksamhet är viktigt, inklusive kunskap om tillämpliga lagar och avtal samt erfarenhet av HR-systemet Visma Personec P. Vi värdesätter även personlig lämplighet och ett prestigelöst ledarskap som främjar ett positivt arbetsklimat.
Välkommen med din ansökan
Vi kommer att genomföra löpande intervjuer, men ser fram emot din ansökan senast den 15 oktober. I denna rekrytering samarbetar vi med Cordovan Career. För ytterligare information kring tjänsten kontakta Pia Strandh på 073-340 92 13 eller pia.strandh@cordovan.se
Du lämnar din ansökan via ansökningsformuläret på helsingborg.se alternativt kontaktar Pia Strandh.
Övrig information
Sista ansökningsdag: 2023-10-15
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: 100%
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.