Sektionschef, Ludvika

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som sektionschef för sektion 2
innebär att du ansvarar för att sektionen når uppsatta mål. Du har en tydlig och aktiv dialog med medarbetarna avseende planering och uppföljning för att säkerställa att sektionens verksamhet bedrivs resurseffektivt och kvalitetssäkert. Du har personalansvar och är tydlig i din arbetsgivarroll. Du arbetar nära verksamheten och skapar goda förutsättningar för medarbetare att på lång och kort sikt utveckla sin kompetens efter vad verksamheten kräver. Du ingår i kontorets ledningsgrupp och har tillsammans med övriga chefer ett helhetsansvar för kontorets verksamhet.

Ludvikakontoret är ett av fyra kontor i Skatteverkets Storföretagsregion. Kontoret hanterar alla slag av punktskatter för företag och privatpersoner i Sverige.

Sektion 2 har ca 15 medarbetare och arbetar med ansökningar avseende energiskatte- återbetalningar som kommer in från företag vars verksamhet ger rätt att i efterhand ansöka om återbetalning av delar av betalda energiskatter på bränslen och/eller el. Vi hanterar artistskatt (a-sink) som avser hantering av i Sverige utbetalda skattepliktiga ersättningar till artister och idrottsmän som är bosatta utomlands. Sektionen ansvarar även för ekonomihantering av en del skatteflöden som ligger utanför skattekontot.



Vi erbjuder dig en arbetsplats



• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.



Vi söker dig som



• har högskoleutbildning om minst 120 poäng eller 180 högskolepoäng

• har förmåga att se verksamheten ur ett helhetsperspektiv.

• har ledarerfarenhet med personal-, arbetsmiljö- och resultatansvar från Skatteverket

• är drivande och utvecklingsorienterad

• agerar stabilt och tryggt som ledare och skapar förtroende.




I rekryteringen till chefsbefattningar inom Skatteverket söker vi personer som resultat- och målinriktat kan leda och fatta beslut och som är stabila och trygga i sin roll som ledare och arbetsgivare. Att vara utvecklingsorienterad är viktigt, liksom att ha god förmåga att stödja och samverka. Våra chefer behöver ha mycket goda kommunikativa färdigheter. 

 



Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tillsvidare



Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej specificerat , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 26 februari 2014

Liknande jobb


Avdelningschef

Avdelningschef

27 november 2024

Enhetschef till Naturvårdsenheten

Enhetschef till Naturvårdsenheten

26 november 2024

Områdeschef universitetsservice, tillsvidare

26 november 2024

25 november 2024