Sektionschef personaladministration

Arbetsbeskrivning

Rikspolisstyrelsen har ett nationellt samordningsansvar för landets 21 polismyndigheter. Rikspolisstyrelsen består av ett huvudkontor, Polisens verksamhetsstöd, Polishögskolan, Rikskriminalpolisen och Säkerhetspolisen. Polisens verksamhetsstöd (PVS) genomför och vidareutvecklar tjänster åt Polisen i hela landet på uppdrag av Rikspolisstyrelsens huvudkontor. Vi arbetar enligt beställar - utförarmodellen. Polisens administrativa center (PAC) i Linköping är ett internt service center för alla polismyndigheter i Sverige. PAC ingår som en enhet i PVS på Rikspolisstyrelsen. PAC hanterar hela Polisens ekonomiska redovisning och löner för merparten av polismyndigheterna. Som sektionschef förmedlar du övergripande, strategiska direktiv och intentioner till verksamhetsområdets gruppchefer. Uppgiften är även att tolka och förstå omvärldens krav på verksamhetsområdet och omsätta och förmedla kraven i den egna verksamheten. Sektionschefen är arbetsgivarens företrädare och skall medverka till att PAC fullgör de beställningar som tecknats med beställare för det aktuella verksamhetsområdet, arbetsordning och beslutade strategier. En av de viktigaste uppgifterna är att utveckla den egna verksamheten enligt fastslagna riktlinjer så att den uppnår förväntade mål, såväl kvalitativa som kvantitativa. Som sektionschef har du budgetansvar för verksamhetsområdets budget. Du deltar i ledningsgruppen för enheten och leder ledningsgruppen för sektionen. Leda och bistå gruppchefer och delprocessledare med ett direkt ledarskap i deras uppgift att bryta ner det övergripande uppdraget till lokal nivå. Efter samråd med berörda gruppchefer och ev. beställare besluta om övergripande förändringar i delprocesser och rutinbeskrivningar inom verksamhetsområdets ansvarsområde. Ansvara för att tillsammans med gruppchefer och övriga medarbetare framställa förslag till och uppföljning av mål, strategier, framgångsfaktorer och aktiviteter för verksamhetsområdet. Ansvara för uppföljning av nyckeltal, mål, strategier, framgångsfaktorer och aktiviteter för verksamhetsområdet. Övergripande ansvar för att beställningar inom verksamhetsområdet utförs enligt avtal. Budgetansvar enligt gjorda beställningar. Vi söker dig som har: Högskoleutbildning inom personal eller motsvarande Flerårig erfarenhet av ledarskap och chefskap inom personalområdet. Det är meriterande om du har: Erfarenhet av statlig verksamhet/arbetat på olika nivåer i en verksamhet med koncernstruktur. Arbetat i förändringsprojekt. Erfarenhet av det personaladministrativa systemet Palasso. Erfarenhet eller kännedom om Lean Production. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, har vana av samarbete i grupp och har lätt för att ta egna initiativ. Förmågan att delegera är viktig liksom att ge och ta feedback. Som person är du flexibel, förändringsbenägen och kommunikativ. Du har självinsikt och en god förståelse för andra samt en förmåga att anpassa ledarskapet till den rådande situationen. Tjänsten kräver därutöver helhetssyn och förmåga att balansera olika perspektiv, liksom förmåga att samarbeta horisontellt och vertikalt. Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 18 oktober 2010. Ange löneanspråk i ansökan. Märk din ansökan med ref. nr 113/10 Läs mer och ansök på www.cojn.se

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: COJN AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 8 oktober 2010
  • Ansök senast: 18 oktober 2010

Liknande jobb


17 december 2024

16 december 2024