Sektionschef personlig assistans

Sektionschef personlig assistans

Arbetsbeskrivning

Ljungby kommuns värdegrund är; ”Vi är öppna, vi är framåt och vi vill”. Det betyder att vi håller vad vi lovar, löser problem tillsammans, är modiga och kreativa och har service i fokus. I vår kommun känner vi arbetsglädje, trivsel och trygghet. Mångfald och lika villkor är viktigt för oss.

Vi är ca 2 900 kompetenta och engagerade medarbetare och vi välkomnar olika kompetenser i våra verksamheter. Vi erbjuder intressanta och omväxlande jobb som ger stora möjligheter till utveckling.

Hos oss är balans i livet viktigt! Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete med familj och fritid, därför tillämpar vi flextid i de verksamheter där det tillåter. Vi har generöst med semester och möjlighet till semesterväxling, subventionerat årskort med Länstrafiken, friskvårdsbidrag och mycket annat. Som medarbetare har du gratis medlemskap i personalklubben, vilket ger möjlighet till gratis träning och bad vid närliggande träningsanläggning och äventyrsbad, samt möjlighet att delta i andra aktiviteter.

Kommunen växer med vår vision ”I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans, 35 000 invånare år 2035” och vi vill ha med dig på den resan. Vill du vara med?

Vi har Sveriges viktigaste jobb och ett av dem kan nu bli ditt.

Nu söker omsorgsförvaltningen i Ljungby kommun en sektionschef med inriktning personlig assistans.

Besök oss gärna på www.ljungby.se/jobb
Välkommen till oss!



ARBETSUPPGIFTER
Som sektionschef arbetar du tillsammans i ett team om 12 sektionschefer och 3 samordnare samt en bemanningsenhet. Du kommer att ha ansvar för en grupp med ca 6 brukare som har personlig assistans. Assistansen är uppdelade i fem grupper med lika många sektionschefer som har den inriktningen vilket innebär att du har kollegor till stöd och samarbete med.

I tjänsten ingår att leda och fördela arbetet i tre större delar, budget, arbetsmiljö och personalfrågor, handleda personal samt verksamhetsfrågor. Inom omsorg för funktionshinder arbetar vi enligt LSS och SoL.

KVALIFIKATIONER
Högskoleutbildning som socionom, personalvetare eller annan likvärdig utbildning är ett krav för tjänsten. Kunskap inom omsorg för funktionsnedsättning enl LSS och SoL. Erfarenhet av ledarskap och assistans är önskvärt. Personlig lämplighet, lugn, stabil, prestigelös. Du ska kunna arbeta både självständigt och i grupp.
Körkort och tillgång till bil samt datavana krävs.

ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.

Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.

Ljungby kommun erbjuder In- och medflyttarservice. Det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att byta livsmiljö och flytta till vår kommun.
Maila inflyttarservice@ljungby.se om du vill veta mer om vad vi kan hjälpa dig med i samband med en flytt till Ljungby kommun.

I Ljungby kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen
och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.

Sammanfattning

Liknande jobb


Enhetschef till BmSS inriktning autism Hisningen

Enhetschef till BmSS inriktning autism Hisningen

15 november 2024

Enhetschef till boendestöd socialpsykiatri Hässelby-Vällingby SDF

Enhetschef till boendestöd socialpsykiatri Hässelby-Vällingby SDF

15 november 2024