Sektionschef, Skatteupplysningen, Halmstad

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Skatteupplysningen består av fyra skatteupplysningskontor och vi är cirka 600 medarbetare på 17 orter runtom i landet. Vårt ansvar är att svara på allmänna frågor per telefon eller e-post ifrån våra medborgare och företag. Vi besvarar cirka 4,5 miljoner telefonsamtal och cirka 600 000 e-post ärenden per år.

Skatteupplysningen i Halmstad består idag av 3 sektioner med totalt ca 55 medarbetare. Din sektion består av cirka 18-20 medarbetare som besvarar frågor koncentrerat mot företagsbeskattningsområdet.

Dina arbetsuppgifter som sektionschef vid Skatteupplysningen i Halmstad innebär att du utifrån en tydlig arbetsgivarroll leder, planerar och följer upp sektionens arbete så att det bedrivs effektivt och kvalitetssäkert mot verksamhetsmålen. Du bidrar till att skapa en positiv arbetsmiljö som uppmuntrar till samarbete och kreativitet.

Tillsammans med övriga chefer inom kontoret har du ett helhetsansvar för verksamheten. Uppdraget innebär mycket aktiv samverkan med kontorets övriga sektioner samt med de kollegor som har samma ansvarsområde på de övriga skatteupplysningskontoren i regionen.

Som sektionschef har du personalansvar för ca 18-20 medarbetare och du ingår i ledningsgruppen för skatteupplysningskontor 2.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har en högskoleutbildning om minst 120p/180hp alternativt motsvarande erfarenhet förvärvad på annat sätt och som vi finner lämplig för uppdraget
• har aktuell erfarenhet av chefsuppdrag från första linjen, med personalansvar alternativt erfarenhet av ledarskap, projektledning eller samordning från Skatteverket
• är utvecklingsorienterad och nytänkande
• stödjer och samverkar
• har en god kommunikationsförmåga
• kan leda och fatta beslut
• är resultat- och målinriktad
• är stabil som person.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmåga. Du ska uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

Anställningen är tills vidare men uppdraget och förordnandet som sektionschef är tidsbegränsat. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 31 januari 2017

Liknande jobb


7 januari 2025

2 januari 2025

30 december 2024

23 december 2024