Sektionschef, Sollefteå

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.



Dina arbetsuppgifter som sektionschef på folkbokföringen
innebär att du ansvarar för att sektionens verksamhet bedrivs effektivt och kvalitetssäkert mot uppsatta mål. Du leder sektionens verksamhet och är tydlig i din roll som arbetsgivare. Du har personalansvar som innefattar att du för en aktiv dialog med varje medarbetare om planering och uppföljning av verksamheten samt om kompetensutveckling och lönesättning. Du bidrar till att skapa en positiv arbetsmiljö som uppmuntrar till samarbete och kreativitet.

Som sektionschef ingår du i kontorets ledningsgrupp och har tillsammans med övriga chefer det övergripande ansvaret för verksamheten på kontoret.

Skattekontoret i Sollefteå har ca 80 medarbetare fördelade på en skattesektion, två servicesektioner och för närvarande en folkbokföringssektion. Folkbokföringssektionen kommer att delas upp i två mindre sektioner från och med den 1 juni 2014. Därför söker vi nu en sektionschef till den nya folkbokföringssektionen. Sektionen kommer huvudsakligen att arbeta med civilstånds-, födelse-, faderskaps- och vårdnadsärenden samt utreda och besluta i olika utländska relationsärenden. Sektionen kommer att bestå av ca 17 medarbetare.



Vi erbjuder dig en arbetsplats



• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.



Vi söker dig som



• har förmåga att leda och fatta beslut

• är resultat- och målinriktad

• är tydlig och lyhörd i din kommunikation

• har förmåga att stödja och samverka

• är engagerad och kan entusiasmera medarbetarna i deras arbete

• agerar lugnt och stabilt samt hanterar de förväntningar som ställs i chefsrollen.



Det är meriterande om du
har akademisk utbildning om minst 120 p eller 180 hp samt aktuell erfarenhet av ledarskap, gärna från offentlig verksamhet.

I rekryteringen till chefsbefattningar inom Skatteverket söker vi personer som resultat- och målinriktat kan leda och fatta beslut och som är stabila och trygga i sin roll som ledare och arbetsgivare. Att vara utvecklingsorienterad är viktigt, liksom att ha god förmåga att stödja och samverka. Våra chefer behöver ha mycket goda kommunikativa färdigheter.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare men förordnandet som sektionschef är tidsbegränsat. Vi kan tillämpa provanställning.



Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Artiklar i detta ämnet

  1. Bra ledare som chef

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 11 mars 2014

Liknande jobb


Vill du bli vår nya VA-chef?

Vill du bli vår nya VA-chef?

22 november 2024

15 november 2024

Enhetschef, lokalvård

Enhetschef, lokalvård

15 november 2024

Chef för utbildningskontoret

15 november 2024