OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Ljungby kommun är vi öppna, vi är framåt och vi vill. Det betyder att vi håller vad vi lovar, löser problem tillsammans, är modiga och kreativa och har service i fokus. Hos oss hittar du Sveriges viktigaste jobb och ett av dem kan nu bli ditt.
I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans! Vill du vara med?
Besök oss gärna på www.ljungby.se/jobb
ARBETSUPPGIFTER
Nu söker vi dig som vill jobba som sektionschef inom äldreomsorgen, med placering antingen inom hemtjänsten eller på ett särskilt boende.
Ditt uppdrag blir att direkt under verksamhetschefen leda och utveckla arbetet inom verksamhetsområdet, vilket innefattar personal-, budget-, och arbetsmiljöansvar för dina medarbetare. Du har även det yttersta ansvaret för kvalitén gentemot våra omsorgstagare.
Hos oss har du möjlighet att påverka och göra skillnad i människors vardag. Vi erbjuder dig en kreativ arbetsplats med utrymme för utveckling och egna idéer.
Socialförvaltningen i Ljungby kommun är inne i en förändringsprocess där målet är att skapa en organisation som ger goda förutsättningar för våra chefer att tillsammans med övriga medarbetare leverera vård och omsorg av hög kvalitet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen eller annan högskoleutbildning som bedöms som likvärdig.
Erfarenhet av arbetsledning är meriterande men det viktigaste är att du trivs med att leda och utveckla dina medarbetare. Stor vikt kommer att läggas på förmågan att samverka, både internt och externt. Vi ser gärna att du har arbetat med värdegrundsarbete. Du bör vara kunnig och trygg i relevant lagstiftning.
Du ingår i verksamhetschefens ledningsgrupp där du kan bidra till hela verksamhetens utveckling och gemensamma lärande. Du kommer även att ha möjligheten att använda dina chefskollegor som bollplank
Ditt ledarskap kännetecknas av trygghet, tydlighet, struktur och engagemang. Du är modig, prestigelös och omvärldsorienterad. Ditt bemötande och personliga lämplighet är mycket viktigt för oss.
Vi använder oss för närvarande bland annat av IT-stöd som; beslutstödsystemet Hypergene, ekonomisystemet Raindance, personalsystem Personec, Time Care- pool och plan samt verksamhetssystemet Treserva.
Körkort är ett krav.
Tjänsten kräver tillgång till egen bil.
ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.
Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.
Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.