OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en sektionschef till socialförvaltningens arbetsmarknadsenhet. Här erbjuds ett omväxlande socialt arbete i samarbete med både externa och interna samarbetspartners. Detta ställer krav på ett brett kunnande, livserfarenhet och förmåga att tänka flexibelt.
Du kommer att ha ett övergripande ansvar för arbetsmarknadsfrågor. Du kommer även att fungera som ett stöd till arbetsledarna för de olika arbetsgrupperna. I tjänsten ingår även att bedriva ett systematiskt arbetsmiljöarbete. Arbete med diverse administrativa göromål som t ex fakturor och internfakturering ingår också i arbetet. Du ska även bistå enhetschefen i det övergripande ansvaret för implementering av verksamhetsmål, riktlinjer och policy, samt ingå i externa och interna samverkansgrupper.
Socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig är ett krav. Du ska ha erfarenhet av socialtjänsten och av ledarskap. Du är resultatinriktad och samtidigt bra på att motivera och utveckla medarbetare. Du är öppen och tydlig i din kommunikation samt har en god förmåga att samarbeta internt och externt. Du bör också ha en god analytisk förmåga och kunna uttrycka dig väl i tal och skrift. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi erbjuder dig en arbetsplats med positiv stämning och god sammanhållning. Vi bryr oss om varandra och har ett tillåtande och öppet arbetsklimat. Som medarbetare får du:
• Möjlighet till personlig och professionell utveckling
• Nära samarbete med enhetschef och andra sektionschefer
• Regelbunden extern handledning
• Samlokaliserade enheter och nära till andra samverkanspartners
• Moderna lokaler i Solna Business Park, med närhet till bra kommunikationer
• Goda möjligheter till relevanta externa och interna utbildningar, t.ex. inom arbetsmiljö och ledarskap
• Flexibel arbetstid och möjlighet till semesterväxling
• Friskvårdsbidrag
Varaktighet: Heltid. Visstidsanställning t o m 2021-12-31.
Om du har några frågor är du välkommen att kontakta enhetschef Parvin Banisadr tel. 08-746 3462
Då intervjuer kommer att ske löpande är du välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2020-09-10.
I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.
Socialförvaltningen ansvarar för insatser till barn, ungdomar, familjer, till personer med funktionsnedsättning eller missbruk samt för till brottsoffer och personer i behov av ekonomiskt stöd. Vi ger råd, stöd och handlägger frågor som rör barn- och ungdom, familjerättsfrågor, psykisk funktionsnedsättning och missbruk, samt frågor som rör brottsoffer och försörjningsstöd. Vi ansvarar även för budget- och hyresrådgivning, skuldsanering, vissa arbetsmarknadsåtgärder, serveringstillstånd samt dödsboanmälningar. Vissa verksamheter bedrivs också tillsammans med andra kommuner och flertalet insatser som erbjuds tillhandahålls av olika entreprenörer.
Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.