OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20231992
Arbetsuppgifter
Då en av våra sektionschefer går på föräldraledighet söker vi nu dig som tillsammans med en chefskollega vill leda Familjestödsverksamheten under ett år. I uppdraget som sektionschef ingår att leda och fördela arbetet i gruppen med ansvar för ekonomi, personal och arbetsmiljö och den administration som kommer med dessa ansvarsområden.
Som sektionschef ska du utveckla kompetens, engagemang och arbetsglädje i samspel med dina medarbetare och övriga kollegor. För oss är det viktigt att du som chef kommunicerar med, vägleder och stimulerar dina medarbetare och tar tillvara och utvecklar deras kunskaper och erfarenheter.
Kvalifikationer
Vi söker dig med en akademisk examen om minst 180hp inom ett för tjänsten relevant område samt erfarenhet av leda personal, antingen i en chefsroll eller annat sammanhang. Har du dessutom chefs eller ledarskapsutbildning med dig och/eller har erfarenhet av personal, budget och arbetsmiljöansvar, ser vi det som positivt. Vi ser även att du har flerårig erfarenhet av socialt arbete.
Meriterande för rollen är förkunskaper om verksamhetsområdet, så som erfarenhet av arbete med spädbarn och goda kunskaper om anknytnings/samspelsteorier samt att tidigare ha arbetat med myndighetsutövning inom socialtjänsten.
Då vi är en verksamhet i förändring söker vi dig som är flexibel och tidigare arbetat med förändrings/utvecklingsarbete och kvalitet i verksamheter. Att skapa goda relationer och samarbete med dina kollegor, medarbetare och andra samverkanspartners är viktigt för dig och du får energi av att bygga kontaktnätverk inom och utanför organisationen. Naturligtvis har du även ett stort engagemang i våra huvudfrågor gällande barnrättsfrågor och att driva dessa.
Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift på svenska och behärskar engelska väl i såväl tal som i skrift.
Om arbetsplatsen
Medarbetare (familjestödjare) ger stöd och avlastning i småbarnsfamiljer. Insatsen i form av familjestöd lämnas som bistånd. Socialsekreterare i verksamheten utreder behovet och rätten till bistånd och fattar beslut i ärendet. Det görs en individuell bedömning i varje enskilt ärende. Familjestöd kan ges som en fristående insats och som ett komplement till en behandlande insats från socialtjänsten.
Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad.
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Vikariat på 1 år med möjlighet till förlängning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: 15 dec elle enligt överenskommelse
Övrigt
Första intervjuer kommer att hållas 19 & 21 september.
Sökande som kallas på intervju skall vid intervjutillfället visa upp examensbevis från efterfrågad utbildning. Sökande som erbjuds anställning är skyldig att visa id-handling (pass eller nationellt id-kort).
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98