OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.Söker du en spännande tjänst med mycket utveckling och framåtanda? Då den digitala utvecklingen går snabbt och stadens utvecklingsinitiativ är många så kommer du få ett stort kontaktnät och goda möjligheter växa med uppdraget. Vi vill kort och gott skapa den bästa kommunala servicen tillsammans med dig. Låter det intressant? Då vill vi att du hör av dig.
Välkommen till Kontaktcenter
Kontaktcenter som har i uppdrag att samordna stadens service gentemot allmänheten bygger på principen ”en väg in”. Syftet är ökad service och högre tillgänglighet både till vardags men även vid kriser och extraordinära händelser då kontaktcenter är en viktig del i stadens krisorganisation. Vi söker därför dig som vill anta utmaningen att som en av tre sektionschefer vara med och fortsätta utveckla en verksamhet som sätter Helsingborg på kartan när det gäller god service, hög tillgänglighet och digital utveckling med kundens fokus.
Kontaktcenters mål är höga med siktet inställt på att fortsätta vara sverigeledande avseende effektiv service, tillgänglighet och bemötande. De kommande åren fokuserar vi även på att bli Sveriges mest innovativa och digitala kontaktcenter. Vi strävar efter att möjliggöra för kund att lösa sina ärenden själv. Det ställer krav på att vi löpande ser över våra tjänster och vår service med nytänkande och digitalisering i fokus.
Helsingborgs kontaktcenter är en del av stadsledningsförvaltningen men jobbar på uppdrag för hela staden. En del av våra rådgivartjänster jobbar också på uppdrag av andra kommuner och myndigheter.
Här får du möjlighet att utveckla och utvecklas
Som sektionschef ingår du i enhetens ledningsgrupp vars syfte är att verka för enhetens bästa. Du har fullt personal- och verksamhetsansvar för din sektion.
Att vara rådgivarchef innebär att du leder specialister inom olika specialistområden såsom; budget- och skuldrådgivning, konsumentrådgivning, visionsfonden, EU-direktkontor, Engagemang Helsingborg, energi – och klimatrådgivning, rådgivning för personer med funktionshinder. Specialisternas uppdrag är att ge rådgivning och jobba förebyggande inom deras områden. Det ingår också i uppdragen att jobba uppsökande för att nå ut med viktig samhällsinformation. Ditt uppdrag är att coacha medarbetarna och att utveckla verksamheten genom att hitta synergier mellan de olika funktionerna på kontaktcenter och andra samarbetspartners. Du har också ansvar för att verksamheten ska lyckas med det utåtriktade och uppsökande arbetet.
Kontaktcenter är oftast inte första instans för de kommunala frågorna utan många vill lösa sina ärenden digitalt först. Tillsammans med medarbetare, kollegor och nyckelpersoner förväntas du knuffa utvecklingen av de digitala tjänsterna framåt.
Genom att jobba datadrivet tas kundinsikter fram som en motor i förändringsarbetet. Du kommer arbeta för gränsöverskridande samarbete inom staden och/eller tillsammans med andra samhällsaktörer så att vi tillsammans utvecklar sömlösa tjänster för de vi finns till för.
Vad vi söker hos dig:
Vi söker dig som har en utbildning på högskolenivå eller motsvarande. Du har också flerårig dokumenterad erfarenhet som chef med personal och verksamhetsansvar. Utöver detta har du även:
• Hög digital förmåga
• Goda kunskaper i svenska och engelska både i tal och i skrift.
• Förmåga att följa upp och slutföra uppsatta mål utifrån verksamhetens prioriteringar
• Erfarenhet av att driva verksamhetsutveckling
Vi söker dig som har förmåga att snabbt ta till dig information, lära dig nya uppgifter och arbetssätt. Du har lätt för att växla mellan detaljer för att sedan ha ett mer övergripande fokus. Förmågor och egenskaper som är högt värderade är att vara analytisk, vara resultatinriktad, ha god samarbetsförmåga och vara en duktig relationsbyggare. Du är modig och vågar utmana genom att ha kundens fokus. Att omvärldsbevaka och ligga i framkant är en självklarhet för dig. Du tvekar inte i gränslandet mellan det digitala och det mjukt mänskliga.
Vi ser det som meriterande om du har:
• Erfarenhet av att leda specialister
• Erfarenhet kring att arbeta datadrivet.
• Dokumenterad erfarenhet av processledning/projektledning
• Erfarenhet av offentlig förvaltning
Vi ser fram emot din ansökan
Vi kommer att genomföra löpande intervjuer, men ser fram emot din ansökan senast den 16 november. I denna rekrytering samarbetar vi med Cordovan Career. För ytterligare information kring tjänsten kontakta Pia Strandh på 073-340 92 13 eller pia.strandh@cordovan.se.
Övrig information
Sista ansökningsdag: 16 november. Urval sker löpande.
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: 100%
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.
Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.