OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20223662
Välkommen till Hemsjukvården i Malmö Stad som består av åtta sektioner uppdelat efter stadsområden. Just nu söker vi sektionschef till Katrinetorp som är uppdelad på två sektioner med totalt 30 medarbetare. I nuläget är Katrinetorp 1 och 2 belägna på två adresser men process för samlokalisering av de båda sektionerna pågår.
Vi kan erbjuda dig ett spännande och varierande chefsuppdrag där du kan vara med och göra skillnad för Malmöbon. Tillsammans bygger vi upp en ny, modern, effektiv och hållbar organisation för Malmö stads hemsjukvård. En attraktiv arbetsplats där alla kan göra skillnad. Hos oss får du möjligheten att utvecklas och använda din kreativitet.
Är du engagerad, nytänkande och vill vara med och utveckla den framtida hemsjukvården i Malmö stad? Då är du den vi söker...
Arbetsuppgifter
Din roll som sektionschef är en varierande tjänst fylld med intressanta uppdrag och spännande utmaningar tillsammans med engagerade medarbetare. Som sektionschef ansvarar du för att leda, organisera och utveckla verksamheten mot uppsatta mål. Du arbetar kontinuerligt med kvalitetsarbete och ansvarar för budget genom god ekonomisk planering av tilldelade resurser dels i din sektion men även utifrån enhetens samlade resurser.
Genom att samordna, vara ett stöd och coacha dina medarbetare, säkerställer du som sektionschef att sektionen klarar sitt uppdrag och att kvalité och patientsäkerhet upprätthålls. Till din hjälp har du en samordnare som hjälper till med bemanning och planering och flertalet andra viktiga stödfunktioner för att du ska ha de bästa förutsättningarna i ditt arbete.
Du ansvarar för personal och arbetsmiljö utifrån ett systematiskt arbetsmiljöarbete, där en viktig del är samverkan med våra fackliga organisationer.
Du kommer att ingå i ledningsgruppen för hemsjukvård-sjuksköterskor i ordinärt boende tillsammans med engagerade och kompetenta kollegor.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har dokumenterad högskoleutbildning som är relevant för tjänsten. Kravet är då att du har erfarenhet att leda legitimerade sjuksköterskor inom kommunal hälso- och sjukvård. Viktigt är att du har ett stort engagemang för hemsjukvård. Du har ledarskapsutbildning och dokumenterad erfarenhet av ledarskap. Har du dessutom erfarenhet av att arbeta i kommunal verksamhet, ser vi detta som meriterande.
Förutsättningar för att lyckas i uppdraget är dina kompetenser och personliga egenskaper. Du har förmågan att planera, organisera, prioritera och omprioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du tar ansvar för dina egna arbetsuppgifter och driver självständigt processer och utveckling framåt mot uppsatta mål.
Du har lätt för att förhålla dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar och skapar förutsättningar för att verksamheten ska fungera och medarbetarna känner sig trygga.
Som sektionschef uppmuntrar du dina medarbetare till reflektion och utveckling. Du är trygg, lyhörd och tydlig i ditt ledarskap. Du har ett inkluderande förhållningssätt vilket skapar engagemang och delaktighet hos dina medarbetare. Du är relationsskapande och har god samarbetsförmåga till såväl externa kontakter, medarbetare, patienter och anhöriga. Du ser uppdraget i ett större perspektiv som omfattar hela organisationen och även vårdgrannar såsom vårdcentraler och regionen.
Viktig information till dig som söker jobb i Hälsa-, Vård- & Omsorgsförvaltningen.
När du söker jobb hos oss kommer vi be dig att visa upp ett utdrag ur Polisens Belastningsregister. Du behöver själv begära ett utdrag ur Belastningsregistret och det gör du via en blankett som du hittar på polisens hemsida: http://bit.ly/polisens-blankett
När du fått ditt utdrag uppvisar du sedan det för rekryterande chef. Observera att den normala handläggningstiden hos polisen är cirka två veckor, så beställ gärna utdraget i samband med att du söker tjänsten.
Här kan du läsa mer: http://bit.ly/Information-om-utdrag
Om arbetsplatsen
Som medarbetare hos oss erbjuds du friskvårdssubvention, flexibel arbetstid och semesterväxling.
Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här.
Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse
Övrigt
Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska representera den mångfald som finns i vår stad. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan uppfylla Malmöbornas behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98