Sektionschef till IT infrastruktur

Sektionschef till IT infrastruktur

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och vidareutveckla en myndighet som arbetar med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden? Vår vision är att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet.

Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.


Diarienummer: 2023/050258

Vill du vara med och vidareutveckla en myndighet som arbetar med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden och utifrån vår vision att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet?

Vill du arbeta i en myndighet vars medarbetare verkar i hela Sverige och finns representerad med kontor på 12 orter i Sverige? Då är vi nyfikna att få veta mer om dig!

Vi rekryterar till en ny tjänst som sektionschef systemutveckling, och söker dig som är driven och som trivs i rollen att leda.

Sektionen för systemutveckling ansvarar för utveckling och leveranser av applikationer och tjänster. Verksamhetsområdet ansvar för det egenutvecklade IT-stödets hela livscykel och det inbegriper bland annat kravanalyser, utveckling, leveranser, underhåll, mjukvaruarkitektur, CI/CD, testmodell och avveckling.

Sektionschefen ansvar för att sektionens arbete bedrivs effektivt genom kontinuerliga förbättringar av arbetsprocesserna och metoderna. Tjänsten innebär förvaltningsansvar för framtagen IT-systemutvecklingsprocess och ska säkerställa att gruppen har de verktyg som krävs för att fullgöra sitt uppdrag.

Sektionschefen säkerställer i samverkan med säkerhetsavdelningen att rätt säkerhetsnivå nås vid utveckling och tekniska hantering av Arbetsmiljöverkets egenutvecklade IT-stöd.

Ditt nya arbete
Vi söker dig som vill ansvara för den fortsatta systemutvecklingen av våra befintliga och nya system. Du attraheras av att få leda och driva detta i nära samarbete med erfarna kollegor. Myndigheten står inför en intressant digitaliseringsresa, där systemutveckling är en viktig kompetens för att förverkliga detta.

Tjänsten innebär budget-, personal- och arbetsmiljöansvar för i dagsläget åtta engagerade medarbetare med hög kompetens. Du rapporterar till enhetschefen och ingår i enhetens ledningsgrupp.

Kvalifikationskrav du ska ha
• Högskole- eller universitetsutbildning inom för tjänsten relevant område, eller annan lämplig utbildning i kombination med arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer vara relevant för befattningen.
• Jobbat i en större IT organisation under de senaste 3–4 åren och ha erfarenhet av systemutveckling och förvaltning av egenutvecklade IT-lösningar.
• Övergripande kunskaper och förståelse för dagens moderna IT lösningar.
• Goda kunskaper om arbetsprocesser inom systemutveckling.
• Erfarenhet av att ha jobbat i arbetsledande befattningar.
• Erfarenhet av att jobba i projektform, strukturerat enligt fastställda processer
• Mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.

För att lyckas i uppdraget ser vi det viktigt att du som person arbetar strukturerat, har en god analytisk förmåga då arbetsuppgifterna ställer krav på både prioriteringar och ett effektivt arbetssätt. Du trivs att jobba med både gamla och nya tekniska lösningar.
Du ser värdet av att kommunicera tydligt med kollegor, trivs bra i ett flöde av förändring där du kan och ska vara med och påverka, samtidigt som du är lyhörd för gruppens idéer och förslag.

Genom omvärldsbevakning följer du teknikutvecklingen inom systemutveckling och IT-säkerhet.

Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Det är meriterande om du har
• Erfarenhet från statlig myndighet eller annan offentlig sektor.
• En bakgrund som systemutvecklare.
• Jobbat med kostnadsuppföljning och prognoser.
• Utbildning och/eller erfarenhet av att ha arbetat med agila utvecklingsmetoder.
• Ledarskaps- och/eller chefsutbildning, projektledarutbildning.

Mer om anställningen
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och är placerad på Svetsarvägen 12 i Solna. Vi tillämpar individuell lönesättning. Innan beslut om anställning fattas kommer säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras, vilket innebär att du måste vara svensk medborgare. Säkerhetsprövningen kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585).

Läs gärna mer om vad vi erbjuder på vår hemsida www.av.se/om-oss/Jobba-hos-oss
Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara på varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.

Om du har frågor
För mer information kontakta gärna enhetschef Magnus Stålhammar 010-730 93 80.

Fackliga kontaktpersoner är för SACO Adam Jansson, för ST Marita Jonsson och för SEKO Jenny Bengtsson. Samtliga nås via vår växel, telefon 010-730 90 00.

Vi har valt annonseringskanaler och undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Välkommen med din ansökan senast den 4 oktober 2023
Ansök genom att klicka på länken nedan.

Om avdelningen
Avdelningen för administration och analys ansvarar för fyra av Arbetsmiljöverkets totalt nio verksamhetsområden: styra verksamheten, ge verksamhetsstöd, bedriva analysarbete och att hantera ekonomiska transfereringar.
Avdelningen består av ca 75 medarbetare och fördelade på fem enheter, varav IT-enheten där denna sektionschef ingår är den största.

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalenheten

Sammanfattning

Besöksadress

Lindhagensgatan 133
None

Postadress

Lindhagensgatan 133
Stockholm, 11279

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

19 december 2024