OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rollen som sektionschef innebär ansvar för ledning, effektivisering och utveckling av medarbetare och verksamhet inom berörd sektion, man ingår i enhetens ledningsgrupp där arbetsuppgifterna kommer bestå av att utveckla myndighetens långsiktiga strategi för aktuellt område, t ex it-utveckling och förvaltning. Sektionschefen ska verka som god ambassadör för verksamhetens förändringsresa och i detta initiativ driva arbetet inom ramen för berörd sektion.
Ledningsteamet arbetar agilt och tar ett gemensamt ansvar för det som skall göras inom enheten.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat;
- vara stödjande och drivande inom linje- och förvaltningsarbetet samt arbetet med SAFe-införandet i organisationen
- ha personalansvar för ca 25 medarbetare, både anställda och uppdragstagare
- ha budgetansvar
- arbeta med verksamhetsplanering och rekrytering
- ta en ledande roll och fatta tydliga beslut
- arbeta resultat- och målinriktat
- samverka med andra både inom enheten och med andra delar av organisationen.
- Kravspecifikation:
Konsultens ska minst ha följande:
- 5 års erfarenhet av att leda team och individer
- 5 års erfarenhet av agil utveckling eller motsvarande
- erfarenhet av SAFE
- erfarenhet av att leda i förändring
- erfarenhet av programvaror för Intern administration såsom Ekonomi, HR osv
- erfarenhet av leverantörskontakter och leverantörsstyrning
- erfarenhet av arbete i myndighet eller likvärdig organisation med minst 5 000 anställda.
Konsulten behöver också;
- vara driven och ansvarstagande
- agera stabilt och tryggt som ledare och skapa förtroende
- vara utvecklingsorienterad med SKVs mål i fokus
- kunna uttrycka sig klart, tydligt och formulera sig väl.
Startdatum 2022-02-14 eller efter överenskommelse.
Arbetsort: Stockholm
Svenska i tal och skrift är ett krav