OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som sektionschef vid Personalenheten i Östersund innebär att du har ett nära samarbete med din chefskollega på Östersundskontoret och tillsammans ansvarar ni för sektionernas produktion av kompetensutvecklingsinsatser och utvecklar arbetssätt och medarbetarna i linje med verksamhetens behov. I din chefsroll leder, planerar och följer du upp sektionens arbete så att det bedrivs effektivt och kvalitetssäkert mot verksamhetsmålen. Du bidrar till att skapa en positiv arbetsmiljö som uppmuntrar till samarbete och kreativitet.
Du samverkar också med övriga sektionschefer inom personalenheten, ingår i enhetens ledningsgrupp och har tillsammans med övriga chefer ett helhetsansvar för verksamheten.
På personalenheten i Östersund arbetar cirka 45 personer fördelat på två sektioner med kompetensutvecklingsinsatser för alla medarbetare på Skatteverket och Kronofogdemyndigheten. Du ansvarar för personal-, verksamhets- och budgetansvar för din sektion som består av ca 20-23 medarbetare. Sektionerna består av pedagoger, projektledare, administratörer och utbildningsproducenter.
Tjänsten innebär tjänsteresor minst ett par gånger i månaden.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en relevant akademisk utbildning eller motsvarande
• har flera års erfarenhet av personalansvar eller arbete i ledande befattning som vi finner lämplig.
• är utvecklingsorienterad och nytänkande
• stödjer och samverkar
• har en god kommunikationsförmåga
• kan leda och fatta beslut
• är resultat- och målinriktad
• är trygg som ledare
• har mycket goda datorkunskaper
Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med vuxnas lärande, har vana av att samarbeta och leda möten på distans, samt erfarenhet att använda digitala verktyg inom utbildning
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmåga. Du ska uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Endast vid extern annonsering - Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.