Sektionschef till personlig assistans

Sektionschef till personlig assistans

Arbetsbeskrivning

Ref: 20202836

Arbetsuppgifter
Som sektionschef ansvarar du för daglig ledning och styrning av arbetet på ett sådant sätt att beslutade mål och aktiviteter uppfylls. Du har ansvar för bemanning, personal, verksamhets- och kvalitetsutveckling, arbetsmiljöfrågor och ekonomi. Under pågående insats har du även ett ansvar för dokumentation och uppföljning. I arbetet ingår mycket brukar- och anhörigkontakter.

Tillsammans med medarbetarna arbetar du för bästa kvalitet utifrån lagrummen LSS, SoL och HSL.

Du ingår i ledningsgruppen för enheten, som består av 5 kollegor och enhetschef. Du har stöd i ditt uppdrag från chef, kollegor, administrativ stödpersonal och utvecklingssekreterare samt från förvaltningens stabsavdelningar.

Kvalifikationer
Ditt ledarskap kännetecknas av lyhördhet och flexibilitet i kombination med en tydlighet. Du behöver ha engagemang, mod och kraft att genomföra beslut och driva förändringsarbete.

Arbetet ställer höga krav på såväl självständigt arbete som god samarbetsförmåga.

Krav:

• Högskoleexamen, minst 180 hp, med relevant inriktning t ex socionom el liknande.
• Ledarerfarenhet 
• Synnerligen god analytisk förmåga och ekonomisk medvetenhet.
• God kommunikativ förmåga i både tal och skrift.
• Förtrogen med att arbeta i digitala system då det är en del av arbetet.

Meriterande:

• Relevant chefs- och/eller ledarskapsutbildning. 
• Ledarerfarenhet från likartad verksamhet inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans eller hemtjänst.
• Erfarenhet från intäktsfinansierad verksamhet.

Om arbetsplatsen
Den nya enheten är en av två, som ansvarar för flera insatser inom ordinärt boende; avlösning, ledsagning, personlig assistans och stöd i hemmet mm.

Verksamheten är geografiskt fördelad och flera av insatserna utförs av Teamen för Stöd och Service. De större personlig assistansärendena utförs av särskilda grupper. Denna visstidsanställning kommer att ha en betoning på ansvar för personlig assistans.

Samtliga insatser är intäktsfinansierade.

I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 2400 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning!

I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?

Information om tjänsten
Anställningsform: Visstid, tom 2022-01-01
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse

Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. 

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Anders Färemo

Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros

Rekryteringskonsult Johanna Andersson

Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 december 2020
  • Ansök senast: 11 januari 2021

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


Biträdande rättschef

Biträdande rättschef

18 september 2024

18 september 2024

18 september 2024

12 september 2024