OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.
Dina arbetsuppgifter som sektionschef i Värnamo
innebär att du utifrån en tydlig arbetsgivarroll leder, planerar och följer upp sektionens arbete så att det bedrivs effektivt och kvalitetssäkert mot verksamhetsmålen. Du har resultatansvar, vilket innebär att uppnå fastställda mål inom givna ramar och enligt våra riktlinjer och policyer. Du har också personalansvar för sektionens medarbetare. Du skapar förutsättningar för en god arbetsmiljö som stimulerar till samarbete, kreativitet och utveckling. Du stödjer och utvecklar medarbetarna genom ett synligt, tydligt och coachande ledarskap.
I arbetet ingår även att arbeta för ett starkt förtroende och anseende för Skatteverket som myndighet, samverkanspartner och arbetsgivare samt att visa handlingskraft, engagemang och motivation för arbetet som chef hos oss.
Som sektionschef ingår du i kontorets ledningsgrupp och har tillsammans med övriga chefer ett helhetsansvar för verksamheten. Skattekontoret i Värnamo har cirka 55 medarbetare fördelade på tre sektioner. Din sektion består av cirka 20 medarbetare. På kontoret arbetar vi med service, beskattning och kontroll av privatpersoner och företag.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi eller juridik
• har minst tre års aktuell ledarerfarenhet med personal- och verksamhetsansvar alternativt har minst tre års erfarenhet av kvalificerat arbete inom beskattningsområdet från Skatteverket
• är utvecklingsorienterad och nytänkande
• stödjer och samverkar
• har en god kommunikationsförmåga
• kan leda och fatta beslut
• är resultat- och målinriktad
• är stabil som person.
Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i offentlig eller kommunal verksamhet.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmåga. Du ska uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
Anställningen är tills vidare men uppdraget och förordnandet som sektionschef är tidsbegränsat. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?
Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.