Sektionschefer till Arbetsförmedlingen Östra Södertörn

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 14 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?

Af Östra Södertörn omfattar kontoren i Haninge, Tyresö och Nynäshamn med ca 120 medarbetare. Kontoret leds idag av en Af-chef, verksamhetssamordnare och ytterligare 5 sektionschefer. Du kommer att ansvara för en sektion med 15-20 medarbetare.

Vi söker dig som i ett nära och coachande ledarskap kan leda i det dagliga arbetet och skapa förutsättningar för god arbetsmiljö, jämställdhet och mångfald. Du kan självständigt driva och utveckla sektionen med fokus på att samverka med och stödja medarbetarna, implementera metoder, sätta upp mål och verkställa strategier. Du ska ha ett särskilt intresse för verksamhetsutveckling på operativ nivå, och förmåga att kunna gå från ord till handling. Sektionschefen bidrar samtidigt till helhetssyn och enhetens utveckling i ledningsteamet. Vi förutsätter att du har förmåga att skapa en god dialog med medarbetarna samt fackliga parter på berörd nivå, samt kan kommunicera och tillämpa Arbetsförmedlingens gemensamma mål, värdegrund och ledningsfilosofi. Du har en tro på att varje medarbetare kan och vill ta eget ansvar. Du arbetar aktivt med uppmuntran och återkoppling till dina medarbetare och är själv öppen för feedback.

Chefsrollen är en förtroendeställning. Detta innebär att du som chef ska vara en god företrädare för myndigheten och vår värdegrund, såväl inom som utom Arbetsförmedlingen. Du ska samverka med näringsliv, myndigheter, organisationer och andra aktörer. Du har breda kunskaper om arbetsmarknadsfrågor, Arbetsförmedlingens uppdrag, och goda omvärldskunskaper för kunna skapa förutsättningar för en rättssäker, enhetlig och effektiv förmedlingsverksamhet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för befattningen. 

Läs mer om oss och vårt uppdrag på http://www.arbetsformedlingen.se/Om-oss/Jobba-hos-oss.html

Grundläggande kvalifikationskrav


• Högskoleutbildning eller motsvarande relevant erfarenhet
• Aktuell erfarenhet av ledarskap med personalansvar

Kompetenskrav för rollen


• Förmåga att arbeta utåtriktat, samarbeta prestigelöst, agera förtroendeingivande och skapa goda relationer med tydligt kundfokus
• Förmåga att driva frågor framåt och åstadkomma goda resultat genom att omsätta uppdrag och mål i konkreta insatser
• God förmåga att strukturera, prioritera, fatta beslut samt ta ansvar för fattade beslut
• Förmåga att inspirera till arbetsglädje, engagemang och ansvarstagande, vilket även återspeglas i ditt eget förhållningssätt och personliga egenskaper
• God kommunikationsförmåga och lyhördhet, som bidrar till god dialog
• God pedagogisk och analytisk förmåga
• Förmåga att se uppdraget ur ett helhetsperspektiv och arbeta professionellt med ständig verksamhetsutveckling

Meriterande


• Minst 5 års aktuell erfarenhet av ledarskap med personalansvar
• Dokumenterad erfarenhet av att driva och ansvara för processen i ett förändringsarbete

Övrigt: Provanställning tillämpas. Medarbetare inom myndigheten får ett tidsbegränsat uppdrag på sex månader med möjlighet till tillsvidareplacering. Heltid med förtroendearbetstid, tillträde enligt överenskommelse. Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Ansökan: Välkommen med din ansökan senast 2017-01-10, bifoga CV och ett personligt brev. Vänligen besvara frågorna som följer, hänvisa inte till ditt cv. I processen används personlighetstest. Intervjuer hålls 2017-01-30 och ev. 2017-02-01.

Kontaktpersoner

Pia Erneborg, Arbetsförmedlingschef. Tel: 010-486 2824
Margareta Carlström Nilsson, ST. Tel: 010-487 2635
Edita Gasal, SACO. Tel:010-487 5052
Henrik Hofling, Seko. Tel: 010-487 6063
Annika Nordström, HR-partner. Tel: 010-488 5240


Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Vi tillämpar individuell lönesättning.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 19 december 2016

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Avdelningschef

Avdelningschef

20 december 2024

Uthyrningschef

Uthyrningschef

19 december 2024