OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20201319 Arbetsuppgifter
Malmö stad ansvarar, i egen regi, för hjälpmedelsförsörjningen avseende medicintekniska hjälpmedel till Malmöbor äldre än 20 år med funktionsnedsättning, inom det kommunala ansvarsområdet.
Hjälpmedelscentrum som är navet i hjälpmedelsförsörjningen har i uppdrag att erbjuda funktioner för inköp, lagerhållning, distribution, teknisk service, recirkulation, rådgivning, utprovning, utbildning, information och IT-stöd.
Som sektionschef ska du leda och utveckla sektionen, i samspel med den andra sektionschefen och i samråd med enhetschef. Du ansvarar för kvalitet, personal, arbetsmiljö och budget samt den administration som kommer med dessa ansvarsområden och du att kommer ingå i enhetens ledningsgrupp.
Du drivs av att få människor att växa genom ett närvarande ledarskap. Stort fokus ligger på att skapa gruppkänsla och sammanhållning samt förutsättningar för kompetensutveckling, engagemang och arbetsglädje.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med förändringsarbete. Du får gärna ha erfarenhet av arbete med planering, ha vana från affärssystem och dess betydelse i en produktionsverksamhet. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av personalansvar.
Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med fokus på medarbetarnas, verksamhetens och inte minst Malmöbornas bästa. Låter detta som något för dig?
Om arbetsplatsen
På Hjälpmedelscentrum arbetar ca 40 medarbetare. Vi gör nu en förändring i organisationen så att enheten kommer ha två sektioner; teknisk service/rekond respektive lager/transport.
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?
Information om tjänsten
Anställningsform: Tills vidare
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 2 st
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse
Övrigt
Malmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmäna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor som specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.
Om du sökt tjänster i Malmö stad tidigare så kanske du märker att du till denna tjänst söker på ett nytt sätt. Vi byter rekryteringsystem för att det ska vara enklare för dig att söka våra tjänster. Om du vill återanvända en ansökan du gjort för en tidigare tjänst hos oss kan du logga in på ditt konto i Visma Recruit och ladda ner ditt tidgare CV och personliga brev.
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98