Sektionscontroller erfarenhet av analys- och affärssystem, Stockholm

Sektionscontroller erfarenhet av analys- och affärssystem, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 4 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Arbetsbeskrivning
Kunden söker nu en Sektionscontroller. Viktiga kontaktytor är affärsförvaltare, gruppchefer samt medarbetare på ekonomiavdelningen (controllers, ekonomer, redovisningsspecialister, processägare).

Arbetsuppgifter:

- Vara ansvarig controller för sektionerna linjetrafik.
- Medverka i månadsbokslut tillsammans med verksamhetsekonomer och andra sektionscontrollers.
- Budget och prognosarbete.
- Avvikelse- samt nyckeltalsanalys.
- Affärsmässigt stöd samt framtagande av faktabaserade beslutsunderlag.
- Bidra till verksamhetsgemensam ekonomistyrning samt följa upp att beslutade rutiner efterföljs.
- Arbeta utifrån kundens riktlinjer, strategier, beslutade arbetssätt och rutiner.


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Akademisk examen i ekonomi.
- Minst 4 års erfarenhet av redovisning/bokslut
- Minst 4 års erfarenhet av att arbeta som Business controller
- Minst 3 års erfarenhet av analys- och affärssystem (t ex Agresso och Hypergene)


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Minst 6 års erfarenhet av att arbeta som Business controller
- Erfarenhet av att arbeta i en större organisation (>1000 anställda) med redovisning/bokslut


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.


Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 december 2021
  • Ansök senast: 13 januari 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


28 november 2024

28 november 2024