Sektionsledningsadministratör till barnsjukhuset

Sektionsledningsadministratör till barnsjukhuset

Arbetsbeskrivning

Verksamhetsområde Akademiska barnsjukhuset

Vi är Akademiska sjukhuset – ett av Sveriges ledande universitetssjukhus. Förutom rollen som länssjukhus är vi leverantör av högspecialiserad vård och betjänar två miljoner människor i Mellansverige. Hos oss pågår det något hela tiden – ett nytt liv ser dagens ljus, en mormor opereras, en kollega hyllas som livets hjälte. Vi tror att ärlighet varar längst och det är ingen hemlighet att vi behöver bli fler. Som kollega till oss får du vara med om mycket. Hårda prövningar men också fantastiska händelser, stark gemenskap och stöttning från kollegor och medmänniskor. För att se delar ur vår verklighet, besök vår fotoutställning på akademiskafotoutstallning.se.

Välkommen med din ansökan och bli en del av oss.

Vår verksamhet
Patientens bästa är det som driver oss! Akademiska barnsjukhuset bedriver både högspecialiserad och specialiserad barnsjukvård och ansvarar för ett brett spektrum av barn- och ungdomssjukvård i Region Uppsala. Vårt uppdrag spänner från ledning av centrala barnhälsovården till neonatal intensivvård, barncancervård, barnkirurgi, barnakutsjukvård och en omfattande mottagningsverksamhet. Vi är organiserade i åtta sektioner med sektions- och avdelningschefer.

Vi söker dig som vill arbeta som sektionsledningsadministratör mot sektionen blod- tumörsjukdomar barn på Akademiska barnsjukhuset. Du ingår i gruppen sektionsledningsadministratörer som består av totalt fyra personer. Gruppen ledas av en gruppchef som också är verksamhetschefsadministratör.

Ditt uppdrag
Du kommer samarbeta med övriga sektionsledingsadministratörer i arbetet att utveckla barnsjukhusövergripande processer såsom Public360, intranät och externa hemsidor.
Ditt uppdrag omfattar 40% administratör för sektionsledningen Blod- tumörsjukdomar barn, 40% administratör för externa projekt inom sektionen Blod- tumörsjukdomar barn och 20% DocPlus redaktör.
Dina huvudsakliga uppgifter:

• Sektionsledningsstöd så som mötesbokningar, mötesanteckningar, framtagande av underlag för veckobrev, agendor
• Behjälplig vid bemanning, rekrytering och introduktion av nya medarbetare
• Uppdatering av SharePoint sidor
• Fakturering
• Schemaläggning i Medinet och Heroma
• Administrativt arbete kring externa forskningsmedel så som rekvirering av nya projektmedel och årsredovisningar av projektmedel
• Redaktör för dokumenthanteringssystemet DocPlus

Dina kvalifikationer
Du har dokumenterad erfarenhet av att arbeta med fakturering, Office365 så som sharepoint.
Du har även erfarenhet av HR- och lönesystemet Heroma samt dokumenthanteringssystemet DocPlus. Vi ser gärna att du tidigare arbetat som rollen redaktör i DocPlus.
Du uttrycker dig väl både muntligt och skriftligt, är bekväm med att skriva olika typer av dokument som agendor, protokoll och presentationer i Office-paketet. Du är van att arbeta i olika IT-system och molntjänster så som Office365 med bland annat SharePoints, Forms och PowerPoint.

Vi hoppas att du är intresserad av att lära dig nya arbetsuppgifter och digitala system och att du vill bidra till att fortsätta utveckla våra arbetssätt och rutiner.

Din kompetens
Du har erfarenhet av att arbeta med chefsstöd och administrativa uppgifter och du är van vid samarbete i komplexa organisationer. Du har genuint intresse för service. Har bra förmåga att kommunicera och samarbeta och vara lite av en problemlösare då arbetet innebär kontakt med olika personer och professioner.
Uppdraget är en servicefunktion och prestigelöshet är en viktig egenskap.
Du arbetar strukturerat, fokuserat och är förutseende även vid hög arbetsbelastning.
Du har mycket god datorvana, goda kunskaper i hela Office-paketet och van att arbeta digitalt med molntjänster.
Du har lägst gymnasieutbildning och det är meriterande med eftergymnasial administrativ utbildning.

Vi erbjuder
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Sex månaders provanställning kan komma att tillämpas. Vänligen uppge löneanspråk i ansökan.
Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/).

Vill du veta mer?
Gruppchef Ulrika Lindgren, ulrika.lindgren@akademiska.se
Fackliga representanter
Vi sätter dig i kontakt med rätt person beroende på vilket förbund du tillhör. Ring till växeln 611 00 00.

Vill du jobba med oss?
Ansökan till tjänsten via länken nedan. Vi intervjuar och tillsätter tjänsten löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Uppsala
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 september 2022
  • Ansök senast: 5 oktober 2022

Besöksadress

Primärvårdens ledningskontor Dragarbrunnsgatan 78
None

Postadress

Primärvården
Uppsala, 75185

Liknande jobb


Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

Chefssekreterare till VO internmedicin i Landskrona

20 december 2024

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

Chefssekreterare till VO Vuxenpsykiatri Malmö/Trelleborg

18 december 2024

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

Planeringssekreterare till Vård och omsorgsförvaltningen i Mölndal

19 december 2024