OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Individ och familjeomsorg, Myndighetsavdelningen Arbetsplatsuppgifter Lerums kommun är en liten kommun med drygt 37 000 invånare. Kommunen kännetecknas av vacker natur med många sjöar, ett mycket aktivt kultur- och föreningsliv, ett livligt centrum med handel och service, samt bra kommunikationer till och från Göteborg. IFO i Lerum är uppdelad på myndighetsavdelningen och avdelningen för råd och stöd. Arbetet inom IFO grundar sig på Socialtjänstlagen (SoL). Verksamheten har som mål att arbeta för att på en demokratisk och solidarisk grund främja individens ekonomiska och sociala trygghet. Genom att vara behjälpliga, vill man inom IFO frigöra och utveckla enskilda individers resursers och möjligheter, för att på så sätt kunna skapa förutsättningar för en bra livskvalite. IFO söker nu utbildade socionomer med placering inom myndighetsavdelningen, samt som socialsekreterare. Arbetsuppgifter Som socionom vid myndighetsavdelningen har du som uppgift att utreda den enskildes behov utifrån ansökan eller anmälan. Din uppgift är att besluta om bistånd enligt SoL. I arbetet ingår även insatser enligt LVU och LVM. IFO söker dig som är examinerad socionom och har några års dokumenterad erfarenhet. Du skall även ha goda kunskaper i SoL, LVU och LVM. Som person är du öppen och uppskattar att samarbeta och ta egna initiativ. Vi förväntar oss att du som söker har en god verbal förmåga och goda kunskaper i att skriva. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. IFO:s önskan är att skapa en heterogen personalgrupp. Således strävar man inom verksamheten efter att få en allsidig sammansättning utifrån kompetens, etnisk bakgrund och kön. IFO ser därför gärna manliga sökande till tjänsten. Övrigt Mycket goda kunskaper i Microsoft Officepaketet samt körkort är ett krav. Ange referens 2007-2