OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Samhällsbyggnad, Kund- och serviceenheten Du kommer att ingå i en grupp om fem personer som svarar för kommunens Kart- och GIS-verksamhet. En av dina huvudarbetsuppgifter blir att stötta planprocessen med grundkartor och fastighetsförteckningar. Du kommer också att ansvara för ajourhållning av registerkartan över Lerum. I övrigt kommer du att delta i funktionens olika arbetsuppgifter, exempelvis framställning och ajourhållning av kart- och GIS-produkter. Du kommer även delta i gruppens utveckling av kart- och GIS-verksamheten. Kommunens verktyg för karthantering är idag AutoKa-PC, vilket under 2009 kommer att ersättas av ArcCadastre. Som GIS-plattform används MapInfo och Solen. Du har högskoleutbildning inom kart/GIS, ellerkvalifikationer som arbetsgivaren bedömmer som likvärdiga. Har du tidigare arbetat inom kommunal förvaltning eller inom Lantmäteriet är det en fördel. Erfarenhet av fastighetsrättsliga arbetsuppgifter är meriterande. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper där samarbetsförmåga samt initiativförmåga är viktiga inslag.