OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sektor social omsorg ansvarar för myndighetsutövning i form av handläggning och verkställighet inom Socialtjänstlagen, LSS (lag om stöd och service till vissa funktionshindrade), LVU (Lagen om vård av unga) och LVM (Lagen om vård av missbrukare i vissa fall), samt arbetsmarknadsenheten.
Sektorn söker en administratör till den administrativa delen. Du kommer att arbeta som administrativt stöd mot sektorns verksamhetsområden samt ha egna ansvarsområden vilket innebär en central roll inom sektorn. Du kommer serva chefer, verksamheter och handläggare inom sektorn.
Du kommer ingå i en administratörsgrupp som ansvarar för alla administrativa uppgifter i sektorn. Det innebär bl.a administrativa uppgifter till socialsekreterare, chefstöd kring budgetprocessen, fakturahantering mm.
Arbetsuppgifter:
Du kommer vara ansvarig för olika processer vilket gör att du behöver driva ditt eget arbete. Du behöver planera och strukturera ditt vardagliga arbete. Arbetsgruppen håller på att utveckla sina processer och ansvarsområden vilket vi vill att du är en aktiv del av. Som administratör behöver du kunna ställa om efter vad arbetet kräver och vara en problemlösare. God service är viktigt för oss både internt och externt.
Kvalifikationer:
Gymnasieutbildning, gärna med kompletterande utbildning inom administration från yrkeshögskola. Meriterande med ekonomisk gymnasieutbildning eller annan utbildning som bedöms likvärdig.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av administrativt arbete. Vana att arbeta i IT-miljö med olika verksamhetssystem samt god kunskap om IT-administrativa verktyg och system. Du behöver ha förståelse för budgetprocessen. Kunskap i Office-paketet är ett krav, speciellt excel. Erfarenhet av systemen Raindance och Insight är meriterande. Utöver detta behöver du kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.
Vi söker dig som är strukturerad och noggrann med stor ansvarskänsla. Du behöver fungera bra i grupp och vara serviceinriktad. Vi ser gärna att du har B-körkort. Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet.
Vi driver Finspång framåt!
Finspång har ett rikt och varierat utbud av kultur, unika historiska miljöer och mötesplatser. Det är en levande industriort med ett starkt näringsliv med närhet till kringliggande städer. Tillsammans med näringslivet har Finspångs kommun fastslagit ett gemensamt mål att vi till år 2035 ska ha 30 000 invånare. Finspång utvecklas genom en drivkraft att möta samtiden och framtiden. Därför styrs kommunens verksamheter utifrån FN:s globala mål. Genom att agera lokalt för att påverka globalt vill vi bidra till en hållbar framtid för människor och miljö. Som medarbetare i Finspångs kommun är du vår viktigaste resurs. Du och dina kollegor förbättrar vardagen för andra – varje dag. Här får du möjlighet att göra skillnad, ge service till andra och ta ansvar för Finspångs utveckling. Tillsammans bygger vi stolthet och arbetsglädje på en arbetsplats som präglas av öppenhet och samarbete.
Vi har en förmånsportal genom företaget Benify; Fördel Finspång, där alla våra medarbetare får ta del av förmåner, rabatter och andra erbjudanden av många olika slag, exempelvis friskvårdsbidrag.
För att ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Finspångs kommun.
I Finspångs kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.
Inför rekryteringsarbetet har Finspångs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.