Sektorn för samhällsbyggnad söker en administratör

Sektorn för samhällsbyggnad söker en administratör

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Härryda, en kommun som vågar!

Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet.

Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer!

Sektorn för samhällsbyggnad ansvarar för kommunens bostadsplanering och exploatering, tar fram detaljplaner och översiktsplaner, bygger och underhåller va, gator, vägar och parker, handlägger bygglov, ansvarar för kart- och mätverksamhet, genomför miljötillsyn och livsmedelskontroll. Sektorn driver och planerar för samhällsbyggnadsprojekt från idé till inflytt.

Enheten för administration svarar för sektorsövergripande uppgifter inom bland annat post-, diarie- och arkivhantering och hantering av ärenden till kommunstyrelse och kommunfullmäktige. Administrationen samordnar även sektorns arbete med frågor så som GDPR, digitalisering och e-tjänster samt ger verksamhetsnära stöd, till exempel inom plan- och bygglovsadministrationen. Enheten består idag av sex administratörer och leds av en enhetschef.

ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten som administratör kommer du att hantera många olika arbetsuppgifter, både självständigt och i samarbete med andra. Tillsammans med dina kollegor på administrationen har du en viktig roll i sektorns administrativa processer och förväntas delta aktivt i arbetet med att utveckla verksamheten. Du kommer främst att arbeta gentemot verksamheten för miljö- och hälsoskydd, men andra arbetsuppgifter kan komma att ingå.

På miljö- och hälsoskydd finns det idag två administratörer. En av dessa kommer att ägna mer tid åt digital utveckling. Det finns därför behov av att under en viss tid utöka med en administratör.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är registrering, expediering och arkivering av ärenden samt utlämnande av handlingar och hantering av överklagade ärenden. Andra uppgifter inom administrationen kan tillkomma.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieexamen och minst två års yrkeserfarenhet inom offentlig handläggning, där du arbetat som administrativt stöd. Det är meriterande om du har vidareutbildning med inriktning mot offentlig administration.

Du ska ha kunskap om den lagstiftning som påverkar den kommunala administrationen så som arkiv, offentlighet och sekretess, kommunallag och förvaltningslag. Du har god datorvana och vi ser även att du har erfarenhet av arbete i administrativt system med registrering och diarieföring. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Som person är du trygg i dig själv och relaterar till andra människor på ett lyhört och smidigt sätt. Vi söker dig som är en driven och självgående person som är öppen för förändring och utveckling. Du har lätt för att ta till dig ny kunskap och nya arbetssätt. Du har förmåga att organisera, planera och utföra ditt arbete på ett strukturerat sätt. Du har även lätt för att samarbeta med andra och ger god service och bemötande till våra medborgare och företag. Det är viktigt att du klarar av att hålla en hög kvalitet och noggrannhet även vid tillfällen då arbetstempot är högt.

Verksamheten digitaliseras alltmer och det är meriterande om du har erfarenhet av utveckling av digitala arbetssätt.

Tjänsten är en visstidsanställning på 11 månader med möjlighet till förlängning.

I den här ansökningsprocessen kommer du att få svara på ett antal frågor i samband med att du fyller i din ansökan i vårt rekryteringssystem, vilket innebär att du inte behöver skriva ett personligt brev utan endast fylla i ditt CV. Svaren på frågorna används som del i urvalet.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Tjänsten avser en visstidsanställning under 11 månader. Rekryteringen kan komma att påbörjas i takt med att ansökningarna kommer in.

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

I första hand ser vi att du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem. Behöver du teknisk hjälp med att söka tjänsten i rekryteringssystemet? Kontakta Visma Recruit kundservice på tel: 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Härryda kommun
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 augusti 2021
  • Ansök senast: 14 september 2021

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024