OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Härryda kommun, en arbetsplats där vi tror att olikheter berikar oss och höjer kvalitén. Vi är en serviceorganisation med myndighetsansvar och letar efter dig som vill vara delaktig, är engagerad och tar eget ansvar. Vi levererar service med hög kompetens och kvalitet i en kommun som rymmer många spännande projekt och goda kollegor. Härryda kommun ligger mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen.
Beställarenheten är en ny enhet inom sektorn för socialtjänst. Enheten ska utveckla och renodla arbetet med fler privata aktörer inom socialtjänsten. Till enhetens ansvar hör att arbeta med förvaltning, utveckling och införande av valfrihetssystem, avtalsuppföljning och avtalsförvaltning för sektorns ram-, tjänste- och LOV-avtal, ge stöd till sektorns verksamheter vid direktupphandlingar och avrop, delta i avtalsgrupper vid LOU-upphandlingar, ha löpande kontakt med privata utförare.
Sektorn har ett valfrihetssystem inom hemtjänst och ska införa ett valfrihetssystem inom särskilt boende under 2021. Inom området Funktionshinder finns ett flertal entreprenader och ett äldreboende startar 2022.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer arbeta som en av två avtalsförvaltare/upphandlingsstöd tillsammans med enhetschef. Arbetet kommer bedrivas i samarbete med andra delar av förvaltningen som upphandling och myndighetsutövning.
Som avtalsförvaltare/upphandlingsstöd på beställarenheten arbetar du med:
· Avtalsuppföljning av sektorns avtal, både de ram- och tjänsteavtal som tecknats genom LOU-upphandlingar och de avtal som tecknats genom valfrihetssystem
· Avtalsadministration
· Handläggning av ansökningar till valfrihetssystem
· Arbete i och utveckling av befintligt valfrihetssystem inom hemtjänst
· Medverka i införande av nytt valfrihetssystem inom särskilt boende för äldre
· Stöd till sektorn vid förnyad konkurrensutsättning och avrop från ramavtal samt direktupphandlingar
· Delta i avtalsgrupper vid olika upphandlingar
· Löpande kontakt med privata leverantörer
Då enheten är ny kommer arbetet också innehålla internt utvecklingsarbete vad gäller enhetens arbetssätt och rutiner.
KVALIFIKATIONER
· Högskoleutbildning, gärna inom ett eller flera av områdena: omvårdnad, socionomutbildning, ekonomi, förvaltning eller utbildning på yrkeshögskola med inriktning upphandling/avtalsförvaltning
· Vi ser gärna att du har dokumenterad erfarenhet av arbete med offentlig upphandling enligt LOU, valfrihetssystem enligt LOV eller avtalsförvaltning
· Du ska tycka om att leda och driva processer, vara engagerad, analytisk och drivande
· Som person har du lätt för att knyta kontakter, är öppen och lyhörd
· Du ska ha god kommunikativ förmåga på svenska i tal och skrift
· Du ska ha god datorvana och goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Word och Excel.
Det är meriterande med erfarenhet inom äldreomsorg, verksamhet för funktionshindrade, individ och familjeomsorg, eller någon annan del av socialtjänsten
Du trivs i miljö där arbetssätt, metoder och rutiner är under utveckling. Du klarar att arbeta med flera olika typer av arbetsuppgifter parallellt och har förmågan att på ett ansvarsfullt sätt skapa struktur och prioritera och driva dem fram till leverans. Du är utåtriktad och har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer.
Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet.
För att erhålla anställning ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
ÖVRIGT
Vi ser gärna att du söker tjänsten via Offentliga jobb. Om du önskar skicka din ansökan med brev tar vi emot den på adress:
Härryda kommun, Personalfunktionen, 435 80 Mölnlycke
Kom ihåg att ange referensnumret på den tjänst du söker.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Härryda kommun har upphandlade avtal.