SEM & SEO Specialist

Arbetsbeskrivning

KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med närmare 380 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. Vår affärsidé är att erbjuda prisvärt mode i egen design till kvinnan mitt i livet och hennes familj. Cirka 38 procent av sortimentet är hållbarhetsmärkt.

2014/2015 var omsättningen 4,6 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i åtta länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.se


SEM & SEO SPECIALIST

KappAhl befinner sig i en intensiv utvecklingsfas och vi söker nu en SEM & SEO talang som är redo att anta en ny utmaning. Hos oss får du möjlighet bredda dina kunskaper inom konvertering och e-handel samtidigt som du får stora möjligheter att påverka på ett modeföretag i tiden.

Ditt ansvar
Rollen är en central roll på företaget där du blir ansvarig för att ta fram digitala marknadsförings- och sökstrategier. I det operativa arbetet ingår att planera, bygga och optimera kampanjer i Google AdWords och för andra digitala kanaler.

Din profil
Vi söker dig som har minst två års erfarenhet av att arbeta med SEM och SEO inom retail och e-handel. Du har dokumenterade resultat där du har ansvarat för leverans och kvalitetssäkring inom Google Adwords, Google Shopping, Retargeting, Video retargeting, Tag Manager, Analytics. Du har även skapat resultat genom arbete i programmatic, display och affiliate system och har stor vana av detta. Du har även god förståelse för termer såsom CTR, CPM, CPC, CPA, CVR, CR, CPO, QS. Erfarenhet av Programmatisk annonsering (RTB) är ett plus. Att du behärskar svenska och engelska är en förutsättning. Kunskaper i finska och polska är meriterande men inte ett krav.

Personlighet
För att trivas i rollen ser vi att du gillar att självständigt utföra SEM & SEO hantverket, snarare än att bara projektleda andra. Du har starkt kundfokus, är resultatdriven, orädd, nyfiken, drivs av att lära dig nya saker och vågar testa nytt. Du trivs i en entreprenöriell organisation och bidrar med struktur och proaktivitet. Du älskar att driva försäljning online, är analytisk och föredrar beslut baserade på data. Du triggas av utmaningar och vet att det krävs ödmjukhet och kreativitet för att lösa de svåraste av dem. Du är medveten om att det på ett stort företag krävs rätt dos av att vara prestigelös, flexibel och lösningsorienterad.

Är du intresserad?
Tjänsten är en tillsvidareanställning, placerad på vårt huvudkontor i Mölndal. Tillträde sker så snart som möjligt efter överenskommelse.

Din ansökan ser vi fram emot senast den 27 oktober. Vi tillämpar löpande urval.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Charlotte Katz, Digital Sales Manager, via e-post: charlotte.katz@kappahl.com .

Facklig företrädare för SACO är Urban Häggmalm, tel. 031-7715643.
Facklig företrädare för Unionen är Lotta Silow, tel. 031-7715829.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kamilla Hägg
+46 702551346, +46 702551346
Fredrik Elg
+46 706017907
Damir Egert
+46 704715562
Anna-Lena Wendt
+46 317715569, +46 704715569
Monica Lindh
+46 707723261
Hanna Ortlieb
+46 573-21990
Lena Lind
+46 707472126
Lotta Ländell
047074 91 90
Jessica Karlsson
040-430314
Anna Werling
0526-405 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KappAhl Mölndal
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt ö.k.
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 8 oktober 2016

Besöksadress

Box 303
None

Postadress

Box 303
Mölndal, 43124

Liknande jobb


17 januari 2024

15 januari 2024

Content & Communications Manager

Content & Communications Manager

15 januari 2024