OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
AcadeMedia skapar möjligheter för människor att utvecklas. Våra 16 300 medarbetare på våra drygt 650 förskolor, grundskolor, gymnasieskolor och vuxenutbildningar har ett gemensamt fokus på kvalitet och utveckling. Alla 176 000 barn, elever och vuxenstuderande som går i våra verksamheter under ett år ska få en utbildning som är av så god kvalitet att de når utbildningens mål, samt de förutsättningar de behöver för att nå sin fulla potential.
Vi är norra Europas största utbildningsföretag med verksamheter i Sverige, Norge och Tyskland. Vår storlek skapar trygghet och ger oss förutsättningar att vara en långsiktig och stabil utbildningsaktör som bidrar till det gemensamma samhällsbygget.
AcadeMedia utvecklar nu den digitala marknadsföringen på Vuxensegmentet. Just nu söker vi en SEM Specialist för Vuxensegmentets 11 varumärken.
Här har du chansen att sätta din personliga prägel på hur vi ska bygga upp vår sökmotorannonsering och bidra till hur vi ska jobba mer datadrivet och konverteringsoptimerat. Du kommer att få mycket eget ansvar och inflytande på hur vi kommer arbeta med SEM.
Du kommer jobba i ett team med digitala specialister som bryter ny mark inom digital marknadsföring för utbildningssektorn. Du gillar att ta initiativ, har förmåga att planera, driva och slutföra. För att vi ska trivas tillsammans är du prestigelös och öppen. Du kommer jobba direkt under teamets Digitala marknadschef och driva sökmotorannonsering för alla varumärkena inom Vuxensegmentet.
Exempel på arbetsuppgifter
Utforma och följa upp annonseringsstrategier
Samla och analysera data som underlag för att löpande optimera kampanjerna
Identifiera, dokumentera och sprida best practice
Jobba mot en löpande automatisering och optimering av arbetssätt
Stötta och utbilda i sökmotorannonsering internt
Hålla dig uppdaterad runt best practice och nya verktyg från Google
Ditt främsta ansvarsområde är att jobba med och utveckla SEM-strategier och datadrivet optimera arbetet framåt mot konverteringar med allt från segmentering, attribution och remarketing, där du skapar synergier med segmentets övriga marknadskanaler och kampanjer. I rollen arbetar du operativt och fyller en viktig funktion i vårt digitala marknadsteam.
Kravprofil
Minst 2 års dokumenterad erfarenhet av SEM med goda resultat
Goda kunskaper runt kontouppsättning och hur man arbetar strategiskt med annonskonton
God förståelse för hur man bygger synergier med sökmotorannonsering mellan sociala media-kampanjer och andra marknadsåtgärder
Mycket goda kunskaper inom Google Analytics
God analytisk förmåga och kan jobba datadrivet
Mycket goda kunskaper i svenska (verbalt och skriftligt)
Erfarenhet av Google Tag Manager och A/B-testning är meriterande
Stämmer det här in på dig? Blir du nyfiken och vill veta mer? Hör av dig till oss så berättar vi mer om de fantastiska möjligheterna med den här tjänsten. Tjänsten är placerad på AcadeMedias huvudkontor centralt i Stockholm och rapporterar till den digitala marknadschefen. Sista ansökningsdag är 1a mars 2020. Har du frågor om tjänsten vänligen kontakta Digital marknadschef Johanna Alm johanna.alm@academedia.se
Du söker tjänsten genom att klicka på länken nedan. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar på mail.