sem vik: Dalatrafik söker medarbetare till servicecenter i Borlänge

sem vik: Dalatrafik söker medarbetare till servicecenter i Borlänge

Arbetsbeskrivning

Hos oss på Region Dalarna får du ett meningsfullt arbete där du kan göra skillnad. Tillsammans arbetar vi för ett hälsosamt Dalarna!

Från 1 januari 2018 är Dalatrafik en förvaltning i Region Dalarna. Vi ansvarar för planering, drift, trafikadministration och att handlägga myndighetsfrågor som rör kollektivtrafiken i Dalarna. Dalatrafiks huvuduppgift är att med lagen om offentlig upphandling inom försörjningssektorn 2007:1092 (LUF) som stöd, affärsmässigt och i konkurrens, upphandla persontrafik i perioder om fem till tio år. Dalatrafik ställer bl.a. krav på miljöansvar, kvalité och fordonsstandard samt bestämmer om trafikutbudet i samråd med länets kommuner. Vi samordnar också tidtabeller och priser. Vi utvecklar försäljningskanaler och biljettutbud. Vi marknadsför också trafiken och de resmöjligheter som finns. Vårt arbete utgår från kundens perspektiv. Kollektivtrafiken är viktig för att bidra till ett hållbart samhälle. Vi vill utveckla Dalarnas kollektivtrafik till att bli den bästa bland landets landsbygdsregioner. Region Dalarna är organisatorisk hemvist för den regionala kollektivtrafikmyndigheten och Dalatrafik ansvarar för planering, drift, trafikadministration och handläggning av myndighetsfrågor som rör kollektivtrafiken i hela Dalarna.

ARBETSBESKRIVNING

Söker du ett roligt och utmanade jobb med en daglig kundkontakt? Vi söker medarbetare till servicecenter som är lösningsorienterade, positiva och professionella. Kan du dessutom leverera förstklassig service och få våra resenärer att stå i centrum, då är detta uppdraget för dig.

Som medarbetare på vår avdelning servicecenter kommer du att arbeta med att ha daglig kontakt med resenärer inom funktioner som kundservice eller beställningsmottagning. Arbetet innebär att ge en hög service åt våra resenärer samt kunna bemöta resenärer och förare på ett professionellt sätt. I ditt arbete kan du komma att ställas inför dagliga utmaningar och hög belastning och tidspress under vissa perioder.

Anställningen avser semestervikariat heltid, sommaren 2020.

KVALIFIKATIONER

Du har en gymnasieutbildning och tidigare erfarenhet av kundservice eller motsvarande arbete alternativt trafikledning. Det är meriterande om du har utbildning inom telecoachning eller kundtjänst eller en eftergymnasial utbildning med inriktning mot transport eller logistik. Då arbetet innebär daglig kontakt med olika intressenter behöver du kunna kommunicera mycket bra i svenska i både tal och skrift samt muntligt i engelska.

Krav för tjänsten:
. Gymnasieutbildning samt tidigare erfarenhet av kundservice eller motsvarande arbete.
. Kan kommunicera mycket bra i svenska i tal och skrift samt muntligt i engelska.
. Goda data- och telefonvana
Meriterande för tjänsten:
. Utbildning inom telecoachning eller kundtjänst eller liknande.
. Eftergymnasialutbildning inom transport eller logistik
. Tidigare arbete inom taxi-, buss- eller förarbranschen

Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Du behöver ha ett personligt engagemang och en god förmåga att bemöta resenärer och förare. Att samarbeta med andra och utföra ditt arbete med hög kvalitet är något som du värdesätter i ditt arbete. Kundfokus är något som präglar ditt arbete.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Region Dalarnas uppgift är att göra Dalarna till en ännu bättre plats att leva på. Vi har ett brett uppdrag så möjligheterna är stora att du hittar ditt drömjobb hos oss! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, hjälpmedel, kollektivtrafik och folkhögskolor, samt arbetar med folkbildning, forskning, folkhälsa och kultur. Vi arbetar också med utvecklingsfrågor inom infrastruktur, näringsliv, arbetsmarknad och miljö.
Läs mer om hur det är att jobba hos oss på regiondalarna.se/jobb

Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Färdtjänsten Dalarna Peter Holmberg
0705941712
Chef Elevantagningen Mari Larsson
023-77 70 34
Kent Söderlund
023-77 70 65
Enhetschef Tillväxt Hans Pontusson
023-777056
Chef, nämndservice Borlänge kommun Ylva Johansson
0243-665 62
Biträdande kanslichf, Ludvika kommun Jessica Hedlund
0240-866 56
Chef tillväxtenheten, Region Dalarna Hans Pontusson
023-77 70 56
Enhetschef Amelie Sahlin
023777008
Enhetschef Eric Boo
023777064

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Dalarna
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 april 2021
  • Ansök senast: 25 april 2021

Besöksadress

Myntgatan 2
None

Postadress

None
FALUN, 79151

Liknande jobb


Kundservice

28 november 2024

Hotellreceptionist

Hotellreceptionist

27 november 2024

Nattreceptionist - sommarsäsong 2025

Nattreceptionist - sommarsäsong 2025

27 november 2024