OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av Sveriges ledande tjänsteleverantör inom digital utbildning? Vi söker dig som vill utveckla våra kundrelationer och skapa nya affärsmöjligheter. Har du tidigare erfarenhet av avancerad tjänsteförsäljning, då är det precis dig vi letar efter!
Om företaget
Semcon Learning är en del av Semcon, teknikbolaget som sätter människan före tekniken. Vi utgår alltid från slutanvändarens behov och beteenden när vi utvecklar produkter och tjänster. Det är så vi gör skillnad på riktigt runt om i världen – varje dag. Med över 2 100 medarbetare i sju länder hjälper vi våra kunder att omvandla teknik till unika användarupplevelser.
2020 förvärvade vi Xtractor, en helhetsleverantör av utbildningslösningar. Vårt gemensamma erbjudande sträcker sig från strategisk rådgivning, över design & produktion av e-learning, till distributions- och administrativa system såsom Learning Management System (LMS) samt Learning eXperience Plattformar (LXP).
Du ingår i ett högpresterande team med fyra account managers. Tre av dem i Stockholm och en i Göteborg. Placeringsort för tjänsten är Stockholm och du rapporterar till avdelningschefen för Semcon Learning Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
Din viktigaste uppgift är att utveckla kundernas affär inom e-learning och systemstöd i form av LMS och LXP, både mot privat och offentlig sektor. Du gör det genom att förvalta, bredda och öka affären samt skapa affärsnytta för kunden.
I dina arbetsuppgifter ingår bl a:
- Försäljnings- och lönsamhetsansvar
- Nykundsbearbetning
- Förhandla och säkerställa att avtal upprättas och efterlevs
- Identifiera möjligheter till utveckling av affären samt driva igenom dessa
Resor förekommer i tjänsten, framför allt inom Sverige.
Din profil
Vi söker dig som har flera års framgångsrik erfarenhet av avancerad tjänsteförsäljning, gärna inom Learning, digitalisering och/eller IT. Du har erfarenhet från upphandlingar ur ett försäljningsperspektiv, men störst vikt läggs på din vilja och driv att komma till avslut och göra bra affärer.
För att lyckas i rollen krävs det att du är strukturerad, kommunikativ med ett stort inre driv och en hög ambitionsnivå.
Som person är du lyhörd, handlingskraftig, och utåtriktad och besitter en hög social kompetens. Du har en strategisk och analytisk förmåga med stort intresse för försäljning och affärsutveckling samt har mycket lätt för att skapa och utveckla långsiktiga affärsrelationer.
Vi arbetar i en internationell miljö vilket ställer krav på att du talar och skriver engelska och svenska obehindrat. Har du arbetat med försäljning eller ledande roller inom Edtech är det starkt meriterande.
Ansökningsförfarande
I denna rekrytering samarbetar vi med Skill Rekrytering & Bemanning AB. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Susanne Öman på 013-32 94 08. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.