OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Resia är ett värderingsstyrt försäljningsbolag med tillgänglighet, kompetens och personligt engagemang i fokus. Vår verksamhet omfattar försäljning av semesterresor, affärsresor samt möten, event och konferens i 51 butiker, på Internet och per telefon. Hos oss arbetar branschens vassaste resesäljare - deras passion, kompetens och långa erfarenhet av försäljning och resor är vårt viktigaste konkurrensmedel. Vi har Sveriges ledande kompetens, bredaste produktutbud och samarbetar med små och stora varumärken och aktörer inom både semesterresor, affärsresor samt möten, event och konferens.
Resia utsågs till bästa affärsresebyrå 2007, 2009, 2010, 2011, 2012, 2013 och 2015 - vinnare av Business Travel Award!
Resia bedriver e-handel inom fyra olika varumärken, Resfeber.se, Boxoffice.se, Resia.se och Flygofar.se, samt dess motsvarigheter i Norge och Danmark.
I Göteborg finner du vårt huvudkontor - Servicecenter - som stödjer försäljningen med säljsupport, ekonomisk uppföljning, personalfrågor, teknisk utveckling, marknadsföring, acquisition samt strategisk utveckling.
Resia i Ängelholm har idag tre medarbetare och arbetar med försäljning av semester- och affärsresor samt möten, event och konferens. Nu söker vi en vikarie, då en av våra kollegor i ska vara tjänstledig, som är en engagerad, ambitiös och handlingskraftig försäljare.
Beskrivning av tjänsten
Tjänsten som försäljare av främst semesterresor innebär kvalificerad försäljning av resor som kräver en stor produkt- destinations- och systemkunskap men framförallt en försäljningstalang med en hög social kompetens. Genom att göra en snabb och träffsäker behovsanalys ger du förslag till kunden som kunden efterfrågar, gärna med en överraskande twist.
Denna tjänst innebär försäljning av semesterresor i möte med kunden i butik eller via telefon och mail. Du är införstådd med denna kundgrupps skiftande förväntningar på en resebyrå. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är försäljning men du får även engagera dig i lokala aktiviteter för att främja och öka försäljningen, t ex skyltning, kampanjer, kundevents, mässor etc.
Din profil
Vi söker dig som brinner för försäljning, är en stark säljtalang och gillar att både ha koll på de senaste restrenderna och dina säljsiffror samt har hög social kompetens. Du är en förebild som engagerad säljare och en van problemlösare som ser möjligheterna hellre än problemen. För att ha en långsiktigt hög försäljning knyter du till dig återkommande kunder. När kunden inte söker dig så söker du kunden.
Du trivs i ett arbete med högt tempo under eget ansvar och du känner en tillfredsställelse i att göra goda affärer. För oss är det en självklarhet att du har ett kostnadsmedvetet synsätt utan att för den sakens skull göra avkall på en god och långsiktig service gentemot våra kunder. Även om du har fokus på personliga säljmål ser du också vikten av att jobba i grupp och uppnå gemensamma mål inom gruppen.
Kvalifikationer
Vi önskar att du har:
• Gedigen erfarenhet av arbete på resebyrå försäljning av semesterresor
• Goda försäljningsresultat
• Goda kunskaper i bokningssystemet Amadeus
• Goda kunskaper i charterbokningssystem
• Goda destinationskunskaper
• Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Meriteriande
• Erfarenhet av arbete i bokningssystemet Sabre
• Erfarenhet av kundsupport för onlinekunder
• Erfarenhet av arbete som säljare/projektledare av möten, event och konferens
Omfattning
Tjänsten är ett vikariat på deltid mellan 3 augusti 2015 t o m 29 februari 2016. Tjänstgöringsgraden kan diskuteras.
Tillträde
3 augusti 2015
Kontakt
Har du frågor om tjänsten, kontakta resebyråchef Anette Holmgren på telefon 042-12 05 01 eller via e-post: anette.holmgren@resia.se
Ansökan
Du är välkommen med din ansökan senast den 21 april 2015 via http://www.resiatravelgroup.se/jobb. Klicka på knappen "Ansök" där du laddar upp ditt CV och ditt personliga brev.
Vi kommer omgående att inleda vår urvalsprocess med intervjuer, så du ökar dina möjligheter genom att snarast skicka in din ansökan.