Semestervikariat administratör till hemtjänsten Hisingen

Semestervikariat administratör till hemtjänsten Hisingen

Arbetsbeskrivning

I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.

Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.

Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du ha ett roligt semestervikariat som administratör till hemtjänsten Hisingen 2 med inriktning planering? Gillar du variation i arbetet och vill samarbeta med glada och positiva kollegor? Då har vi jobbet för dig!

Som administratör med inriktning planering har du ett spännande arbete där ingen dag är den andra lik. Du samarbetar både med personalen på hemtjänstenheten och dina administratörskollegor. Du kommer att få nya erfarenheter och meriter för framtida jobb!

I vår förvaltning satsar vi på hemtjänsten och ser att våra medarbetare är avgörande för att vi ska lyckas. Ditt uppdrag som administratör med inriktning planering är att säkerställa att vi hanterar de system och processer vi arbetar inom på bästa sätt. Du kommer att samarbeta med dina kollegor, enhetschefer för verksamheten och omsorgspersonal. I arbetet är det du som skapar förutsättningar för en god planerad verksamhet med stöd av digitala planerings- och uppföljningssystem.

Vi söker administratörer med hög servicekänsla och en utvecklad administrativ förmåga till vår enhet. I dagsläget har vi arbetat fram ett stöd med Time-Care ansvariga. Vi utvecklar fortlöpande enheten med administratörer inriktning telefonplanerare som ska ge stöd till cheferna på hemtjänstenheterna, omhänderta beställningar och arbeta med ökad tillgänglighet till omsorgstagare med telefonplanerare. Att vara telefonplanerare är ett varierande och självständigt arbete som kräver god kommunikation.

Administratörerna i hemtjänsten arbetar som uppdragsmottagare inom Socialtjänstprocessen och Hälso- och sjukvårdsprocessen och koordinerar det dagliga arbetet. Andra delar av arbetet är att korttidsbemanna och tillsammans med enhetschef planera medarbetares scheman så att verksamhetens behov täcks.

Administratörerna arbetar i flera verksamhetssystem för att fullfölja våra processer på ett sätt som ger brukarna rätt service i rätt tid. Tjänsten är ett semestervikariat. Det är en heltidstjänst, förlagd måndag-fredag med flex. Arbetstiderna kan variera mellan 6:30-16:30.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieexamen, god datorvana samt har lätt för att sätta dig in i nya IT-system. Det är meriterande om du har erfarenhet av TimeCare, Multiaccess, Phoniro och Kompanion- PluGo eller Treserva.

Eftersom arbetet innebär dokumentation och kommunikation så kräver tjänsten goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift. Det är meriterande om du har körkort men det är inte ett krav för tjänsten. Erfarenhet av arbete inom planering, vård och omsorg eller service är även det meriterande.
Det förekommer en del fysiskt arbete som att packa upp varuleveranser, därför är det viktigt att du kan klara av även det.

För att passa i rollen ser vi att du är en person som på ett effektivt sätt kan identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du upprättar tydliga mål och ser till att arbetet slutförs samt följer upp resultat. Vidare har du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Det är viktigt att du är flexibel då det ingår i uppdraget att besöka och stödja olika enheter. I din yrkesroll visar du respekt och hänsyn för dem du möter. Du har en öppen och positiv attityd då du har omsorgstagarens behov som utgångspunkt för ditt agerande.

I den här rekryteringen kommer vi inte att ta hänsyn till personligt brev. Du kommer istället att få svara på en del enkätfrågor i samband med att du skickar in din ansökan.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under annonseringstiden, så varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Office Assistant to HVDC

Office Assistant to HVDC

20 december 2024

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

Personalsamordnare till Gnosjö Trafik

20 december 2024

20 december 2024