Semestervikariat Kundservice

Semestervikariat Kundservice

Arbetsbeskrivning

Dala Vatten och Avfall AB är ett regionalt VA- och Avfallsbolag i Dalarna som ägs av kommunerna Gagnef, Leksand, Rättvik och Vansbro. Vår uppgift är att ta hand om avfallet som uppstår i dessa kommuner samt förse invånarna med dricksvatten och avloppsvattenrening.
Huvudkontor med kundservice är beläget i Leksand.


Medarbetare till vår Kundservice
Brinner du för att ge god service? Vill du vara med att utveckla en modern kundtjänst? Då kan det vara dig vi letar efter!
Arbetsuppgifter
Som medarbetare i vår kundtjänst svarar du på frågor och ger service till våra kunder via telefon, mail och besök. Arbetsuppgifterna innebär att hantera kunduppgifter i ärende- och verksamhetssystem såsom fakturor, priser, avtal och felanmälningar. Svara på vatten-, avlopps- och avfallsfrågor från våra kunder och ge råd. Tjänsten fungerar även som internt stöd till organisationen i kundärenden, administration, information och frågor kring verksamhetssystem samt frågor kring taxor och förbrukning.
Som medarbetare i Kundservice kommer du att tillhöra ett team. Tjänsten tillhör vår Supportorganisation och rapportering sker till Supportchef. Andra funktioner inom avdelningen är IT och Kommunikation.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen behöver du ha flera års erfarenhet från tidigare arbete inom kundservice och bred vana att hantera olika typer service/kundfrågor och verksamhetssystem. Har du tidigare arbetat i tex Future och/eller Debatt, ser vi det som en fördel. Du får gärna ha arbetat både inom offentlig/privat sektor. Om du dessutom har tidigare erfarenheter från kundtjänst på ett vatten/avfall/energibolag så är det extra meriterande.
Vidare vill vi att du har minst gymnasieutbildning och behärskar MS Officepaketet/Office365 obehindrat. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Vi ser vi gärna att du är tekniskt och /eller miljöintresserad och har god kännedom om vårt geografiska område, för ett kunna hjälpa våra kunder på bästa sätt.
Egenskaper
Som person är du positiv och lösningsfokuserad, vågar ta för dig och tycker om att möta nya människor. I mötet med kunden är det viktigt att du har förmågan att snabbt skapa ett förtroende genom att vara informativ och rådgivande.
Vi vill också att du är en engagerad person som bidrar till ett positivt arbetsklimat genom att skapa goda relationer och samverka med andra både internt /externt. Du behöver också vara flexibel i ditt arbetssätt då arbetet växlar mellan olika arbetsuppgifter som involverar kund/administration samt självständigt arbete och arbete tillsammans med andra i teamet.
Om tjänsten
Semesterviakriat juni-augusti, 100%. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad i Leksand. Anpassningar till vart arbetet kommer att ske kan påverkas av restriktioner i samband med Covid-19.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast den 18 april 2021. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan.
Kontaktperson
Johan Sundström
Supportchef
0247-44 102
johan.sundstrom@dvaab.se

Kontaktpersoner på detta företaget

VA-ingenjör Anna Åkerlund
0247-44142
VD Örjan Furn
0247-44110
Produktionschef VA Roger Lundkvist
0247-44143
Vision Susanne Witasp
0247-44123
Affärsområdeschef VA John Glimtoft
0247-44 139

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dala Vatten och Avfall AB LEKSAND
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2021
  • Ansök senast: 18 april 2021

Besöksadress

TALLSKOGSVÄGEN 1
LEKSAND

Postadress

BOX 234
LEKSAND, 79325

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024