OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Medicinteknisk apparatur i hemmet (MAH) är en av fyra hjälpmedelsverksamheter inom Region Stockholm. Vi ansvarar för medicintekniska hjälpmedel som används i hemmiljön så som exempelvis andningshjälpmedel, kompressionsutrustning och diabeteshjälpmedel. Verksamheten är länsövergripande vilket innebär att vi dagligen har kontakt med både patienter och vårdgivare från hela Stockholms län.
MAH finns i moderna lokaler centralt i Solna och vi söker nu sommarvikariat till vår kundtjänst som består av 10 st medarbetare.
Arbetsuppgifter:
Vi söker just nu sommarvikarie som orderhandläggare till vår kundtjänst. Som orderhandläggare arbetera du i huvudsak med att ta emot, granska och kvalitetsäkra inkommande order i vårt affärssystem, Sesam, (Visma) inom hjälpmedelsområdet diabetes. I uppdraget ingår det också att du ska bemanna telefonen 08.00-16.30 och där vara behjälplig och svara på frågor, administrerar order som rör diabeteshjälpmedel som patienter, förskrivare eller anhöriga kontaktar oss om. Du hanterar order löpande i affärssystem, samt arbetar uppföljande för att se till att order och leveransförfarandet inte brister. Att vid behov bemanna och hantera arbetsuppgifter i vår reception ingår också i uppdraget.
Anställningsform:
Sommarvikariat 3 månader med start juni. Heltid, 39,30 tim/vecka.
Kvalifikationer:
Vi söker en person som:
· har erfarenhet att jobba administrativt med orderläggning i en kundtjänst på ett företag eller organisation som levererar produkter och tjänster. Erfarenhet från orderhandläggning inom hjälpmedelsverksamhet är meriterande.
· har erfarenhet av rådgivning o administration via telefon.
· sjukvårdserfarenhet eller kännedom av diabetsprodukter är meriterande
-Det är meriterande med erfarenhet av affärssystemet Sesam
· har god datorvana från något affärssystem samt från MS Office (Word och Excel).
· har lägst gymnasiekompetens.
· hanterar svenska språket flytande i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska.
Personliga egenskaper:
Du gillar mötet med andra människor och har en positiv grundsyn. Då du har kundkontakt (via telefon) är det viktigt att du har god kommunikationsförmåga som innebär att du förmedlar budskap på ett tydligt sätt, är respektfull och anpassar din kommunikation till mottagaren. I rollen ser vi också att du arbetar självständigt.
Du är ansvarsfull, noggrann, flexibel, drivande och kan samarbeta med många olika kompetenser inom vården. Du tycker om att arbeta i team samt självständigt.
Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du är serviceinriktad och har ett trevligt sätt.
Vi vill att du, delar vår värdegrund, har en positiv grundinställning och ett prestigelöst förhållningssätt till din omgivning.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Information om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Eva-Lena Höglund: Tfn 08- 123 47594
Facklig företrädare:
Vision, Ola Tellner: Tfn 08-123 404 81
Övrig information:
Intervjuer sker fortlöpande under annonseringstiden.
Vi tillämpar registerkontroll före beslut om anställning.
Sista ansökningsdag:
2021-04-21
För mer information om vår verksamhet, besök vår hemsida: www.mah.sll.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Mona-Lisa Hägvide
Verksamhetschef Eva Andersson
123 408 23, 072-552 80 32
Ywonne Hoff
076-5697083
Anette Ahlberg
08-12342703
Caroline Wingårdh Hoff
08-123 470 63
Anki Törnqvist
070-484 19 51
Camilla Lannefors
0722 156243
Ingela Svederus
070-1655511
Margaretha Sandved
Georg Kajlinger
08-123 368 38