OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss får du ett spännande, intressant och roligt sommarjobb, eftersom vi är engagerade och har arbetsuppgifter som varierar! Vi lovar att du kommer att bidra med samhällsnytta för både företag och medborgare i Sverige.
Om jobbet
Skatte- och avgiftsavdelningen tar in skatter och avgifter. Vi besvarar frågor från allmänheten och handlägger ärenden om bland annat ägarförhållanden, fordonsskatt och trängselskatt. Vi arbetar också med ursprungskontroll vid import av fordon.
Arbetsuppgifterna innebär mycket kontakter med människor både inom och utanför Transportstyrelsens organisation.
Du kommer att
• arbeta som växeltelefonist och med receptionsarbete
• ha andra förekommande arbetsuppgifter
Om du ska trivas hos oss…
...behöver du kunna lyfta blicken, se helheten och tänkta långsiktigt. Eftersom du är vårt ansikte utåt ska du kunna representera vår verksamhet på ett bra sätt. Vi vill att du tar ansvar, behandlar alla på ett bra sätt och har respekt för våra olikheter.
Du måste ha
• goda kunskaper i användandet av administrativa it-system
• god förmåga att uttrycka dig i svenska och engelska
• fyllt eller kommer att fylla 18 år under 2017
Det är meriterande om du
• tidigare arbetat hos oss på Transportstyrelsen som receptionist
• tidigare har arbetat i växel och/eller reception
Vi vill att du
• som person ska vara noggrann och pålitlig
• ska vara positiv och lätt att samarbeta med
• har intresse och förståelse för myndighetsuppdraget
• har förmåga att bemöta andra på ett professionellt och trevligt sätt
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Vill du veta mer?
Anställningen är semestervikariat, under perioden juni - augusti med möjlighet till förlängning. Placering i Norrköping.
Du är välkommen att kontakta
Sektionschef Sophie Nystedt på 010 – 495 64 51, eller via e-post sophie.nystedt@transportstyrelsen.se eller ställföreträdande sektionschef Tommy Eriksson på 010-495 68 42 eller via e-post tommy.eriksson@transportstyrelsen.se
Saco, Linda Persson och ST, Anna Malmborg, nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Välkommen med din ansökan
Vi behöver din ansökan senast den 26 februari 2017 märkt med referensnummer TSG 2017-415. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör urvalet med hjälp av frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.
Kort om Transportstyrelsen
Antal anställda:
Ca 1 870.
Verksamhetsområden:
Transportstyrelsen arbetar för att uppnå god tillgänglighet, hög kvalitet, säkra och miljöanpassade transporter inom järnväg, luftfart, sjöfart och väg. Vi tar fram regler, ger tillstånd och följer upp hur de efterlevs. Med hjälp av våra register arbetar vi bland annat med avgifter, tillstånd och ägarbyten.
Verksamhetsorter:
Vi har medarbetare på 13 orter i landet. Den största delen av verksamheten finns i Borlänge, Norrköping och Örebro.
Huvudkontoret ligger i Norrköping.
Läs mer om Transportstyrelsen
Kort om skatte- och avgiftsavdelningen:
Skatte- och avgiftsavdelningen tar in skatter och avgifter. Vi besvarar frågor från allmänheten och handlägger ärenden om bland annat ägarförhållanden, fordonsskatt och trängselskatt. Vi arbetar också med ursprungskontroll vid import av fordon. Vi finns i Arjeplog, Borlänge, Visby och Örebro och har ca 340 medarbetare.
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?