OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.
Vill du växa med oss?
Socialnämndens ansvar omfattar individ- och familjeomsorg samt omsorg om äldre och funktionsnedsatta. All myndighetsutövning och beställning av tjänster är samlad i en gemensam uppdragsavdelning. Uppdragsavdelningen (ca 160 medarbetare) utreder behov, fattar beslut och beställer insatser från verksamheter inom kommunens egen regi eller från externa utförare. Avdelningen består av åtta enheter, varav tre barnenheter, samt en central stab.
Vi är ett team på 19 socialsekreterare, två budget- och skuldrådgivare, två utvecklingsledare och en enhetschef.
Vi söker två medarbetare till sommaren! Vill du bli en av oss?
ARBETSUPPGIFTER
Arbetet innebär handläggning av ekonomiskt bistånd och allt som är kopplat till detta i form av utredning, motivationsarbete, arbetsmarknadsfrågor och samarbete med andra myndigheter. Vi arbetar i datasystemet Procapita.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som studerar till socionom eller har socionomexamen.
Vi vill gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med ekonomiskt bistånd och att du tycker det är roligt.
Det är en fördel om du har erfarenhet från vårt datasystem Procapita.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, i vilken god samarbetsförmåga och förmåga till struktur i arbetet är viktiga inslag.
Körkort är ett krav.
ÖVRIGT
Varbergs kommun har ett politiskt beslut om önskad sysselsättningsgrad. Detta innebär att den anställde har rätt att arbeta heltid eller önskad deltid.
Inför denna annonsering har vi noggrant valt vilka annonsplatser vi vill annonsera i och undanber oss därför kontakt med annonsörer och bemanningsföretag.