Semestervikariat som administratör med inriktning planering Hemtjänst

Semestervikariat som administratör med inriktning planering Hemtjänst

Arbetsbeskrivning

Centrum är en av Göteborgs tio stadsdelar. Stadsdelen Centrum ligger i centrala Göteborg och omfattar Krokslätt, Guldheden, Landala, Vasastaden, Johanneberg, Lorensberg, inom Vallgraven, Stampen samt Heden. I Centrum bor ungefär 62 000 invånare i en stadsmiljö med närhet till både parker, natur, kultur och evenemang. Hos oss arbetar vi för att göra Centrum till ett attraktivt område att växa upp, bo, arbeta och åldras i. Tillsammans formar vi Göteborgs framtid. Vårt mål är att ordna en bra vardag för alla göteborgare. Det vi gör har stor betydelse för många. Vill du bli en av oss?



ARBETSUPPGIFTER
Är det du som gör jobbet enklare för andra? Är det du som skapar en hållbar arbetsplats med oss? Vi behöver dig!

Jobbar du inom hemtjänsten men funderar på nya utmaningar?
Vi söker semestervikarier för våra Administratörer med inriktning planering Hemtjänst.

Hos oss får du ett arbete där du kan göra skillnad för våra brukare i deras vardag.
Vi är måna om att du ska ha rätt förutsättningar i jobbet och kunna känna en glädje och stolthet över det vi gör. I vår förvaltning satsar vi på hemtjänsten där vi ser att våra medarbetare är avgörande för att vi ska lyckas.

Ditt uppdrag som Administratör med inriktning planering Hemtjänst är att säkerställa att vi möter våra vårdtagares behov av vård och omsorg. I det dagliga arbetet är det du som skapar förutsättningar för en god planerad verksamhet med stöd av digitala planerings- och uppföljningssystem.
När du arbetar som Administratör med inriktning planering Hemtjänst hos oss ingår du i en gemensam enhet med en enhetschef. Däremot är din arbetsplats förlagd ute på varje hemtjänstkontor.

Dina arbetsuppgifter som semestervikarie kommer att vara:
• På delegering av chef vara uppdragsmottagare i verksamhetssystemet Treserva.
• Koordinera för den dagliga driften, koordination gäller för både den enskilde och för medarbetaren.
• Administration för den dagliga driften.
• Samarbeta och samverka med både interna och externa aktörer.
• Korttidsplanering (sjukfrånvaro, vab m.m.).

KVALIFIKATIONER
För att gilla detta uppdrag behöver du ta dina uppgifter på allvar, vara mån om att slutföra det du påbörjat och se till att arbetet blir utfört på rätt sätt. Du behöver kunna se helheten vilket innebär att du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang för att skapa mervärde.

För att utföra detta uppdrag på ett bra sätt vill vi att du kan lyssna på andra människor i syfte att förstå deras behov. Genom att du trivs i mötet med andra hittar du också möjligheter till relevanta samarbeten.
Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Genom att du bidrar till sammanhållning i arbetsgruppen och ser misslyckanden som något att lära sig av och skapar du utrymme för dialog.
Du kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress.

Vi tror på att ge alla ett eget ansvar. Därför vill vi att du ska känna dig delaktig och ha inflytande över den dagliga verksamheten och din egen utveckling.

För att vara aktuell för uppdraget ska du ha:

• Erfarenhet av administrativt arbete i Treserva, schemaplaneringsverktyget Time Care samt Plugo.
• Erfarenhet av arbete inom hemtjänst.
• För arbetsgivaren relevant utbildning.
• Förmågan att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
• Strategisk förmåga och vana av bemanningsplanering.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Som medarbetare i
- Göteborgs stad jobbar du för en bra och meningsfull vardag för alla göteborgare.
- i stadsdelen Centrum har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
- Göteborgs stad får du via vår förmånsportal välja vilka förmåner du vill ta del av, från friskvårdsbidrag, cykelbidrag till förmånligt avbetalning av västtrafikkort till andra rabatter och erbjudanden.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jörgen Hansson
031-365 70 05
Katarina Åkermo
031-365 70 59
Natascha Radosavljevic
031 - 368 57 53
Rickard Ernebäck
031-3657202
Helena de Cloux
031-3672950
Ann-Marie Lagerkvist
031-3657061
Eva -Stina Grönvall
031-701 55 11
Anders Wallin
031-3657102
Birgitta Åkerström
031-3657175
Pernilla Lundgren
031-365 73 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad, SDF Centrum
  • 2 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2020
  • Ansök senast: 31 mars 2020

Besöksadress

40482
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


Administratör till Barn- och ungdomskontoret

Administratör till Barn- och ungdomskontoret

25 november 2024

HR-administratör

HR-administratör

25 november 2024

HR praktikant

HR praktikant

20 november 2024

Rekryteringsadministratör

Rekryteringsadministratör

20 november 2024