Semestervikariat som administratör med inriktning planering Hemtjänst

Semestervikariat som administratör med inriktning planering Hemtjänst

Arbetsbeskrivning

I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.

Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.

Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Vi vill jobba med dig som är glad, samarbetsinriktad och vill ha ett utvecklande sommarjobb. För nu söker vi semestervikarier för våra Administratörer med inriktning planering Hemtjänst under juni, juli och augusti. Hemtjänsten Centrum 1 har den geografiska placeringen i centrala delen av Göteborg samt Örgryte och Härlanda.

Hos oss får du ett semestervikariat där du kan göra skillnad för våra brukare i deras vardag. Vi är måna om att du ska ha rätt förutsättningar i jobbet och kunna känna en glädje och stolthet över det vi gör.

Ditt uppdrag som Administratör med inriktning planering Hemtjänst är att säkerställa att vi möter våra brukares behov av vård och omsorg. I det dagliga arbetet är det du som skapar förutsättningar för en god planerad verksamhet med stöd av digitala planerings- och uppföljningssystem.

När du arbetar som Administratör med inriktning planering Hemtjänst hos oss ingår du i en gemensam enhet med en enhetschef. Däremot är din arbetsplats förlagd ute på varje hemtjänstkontor. Dina arbetsuppgifter som semestervikarie kommer att vara:
• På delegering av chef vara uppdragsmottagare i verksamhetssystemet Treserva.
• Koordinera för den dagliga driften, koordination gäller för både den enskilde och för medarbetaren.
• Administration för den dagliga driften.
• Samarbeta och samverka med både interna och externa aktörer.
• Korttidsplanering (sjukfrånvaro, vab m.m.).

KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av arbete inom hemtjänst samt minst avslutad gymnasial utbildning, gärna inom vård- och omsorg eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du behärskar svenska i tal och skrift samt har grundläggande goda datakunskaper. Har du dessutom arbetslivserfarenhet från bemanningsplanering är det meriterande.

För att trivas med detta uppdrag behöver du ta dina uppgifter på allvar, vara mån om att slutföra det du påbörjat och se till att arbetet blir utfört på rätt sätt. Du behöver kunna se helheten vilket innebär att du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang för att skapa mervärde.

För att utföra detta uppdrag på ett bra sätt vill vi att du kan lyssna på andra människor i syfte att förstå deras behov. Genom att du trivs i mötet med andra hittar du också möjligheter till relevanta samarbeten. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Genom att du bidrar till sammanhållning i arbetsgruppen och ser misslyckanden som något att lära sig av och skapar du utrymme för dialog.

Du kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress. Vi tror på att ge alla ett eget ansvar. Därför vill vi att du ska känna dig delaktig och ha inflytande över den dagliga verksamheten och din egen utveckling.

Tjänsten avser semestervikariat under månaderna juni, juli och augusti. Som en del i urvalsprocessen kan du komma att få genomföra två tester, ett personlighetstest samt ett logisktest. Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Som medarbetare i Göteborgs Stads Äldre samt vård- och omsorgsförvaltning jobbar du för en meningsfull vardag och service av hög kvalitet för alla invånare. Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.

Vad kan vi erbjuda dig?
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024