OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborg befinner sig mitt i ett utvecklingssprång. Staden växer kraftigt och arbetar för att bli en grön och nära storstad. Utmaningarna är många och komplexa. Staden ska leverera välfärdstjänster till en växande befolkning samtidigt som det sker betydande utveckling inom stadsutveckling och infrastruktur. Staden har också ett starkt fokus på arbetet med social hållbarhet för att skapa jämlika livsvillkor för göteborgarna. Ambitionen är att göra Göteborg till en föregångsstad, en stad som tillhör alla. En livlig, tolerant och välmående stad. En hållbar stad öppen för världen.
I Göteborgs stad finns idag 54 äldreboende i kommunal regi, 340 korttidsplatser och 30 öppna träffpunkter för seniorer. Cirka 8400 personer är beviljad hemtjänst och omkring 15 000 personer får kommunal hälso- och sjukvård varje år. Den nya förvaltningen för äldre samt vård och omsorg kommer bestå av över 8000 medarbetare som gemensamt driver den verksamheten varje dag. Vi kommer ha ett stort fokus på att utveckla kultur, förhållningssätt samt styrning- och ledning för att skapa bästa förutsättningar för kärnverksamheten. Vi söker dig som brinner för utmaningen att bygga upp en nyskapande och modern organisation.
ARBETSUPPGIFTER
Trygghetsjouren är en larmcentral som tar emot samtal från trygghetstelefoner i hemmet, cirka 10 000 trygghetstelefoner är anslutna. Tillsyn utförs också via trygghetskamera. I Trygghetsjourens uppdrag ingår att arbetsleda och ge råd och stöd för medarbetare i Göteborgs stad på jourtid, samt att kunna ge akuta bistånd enligt Socialtjänstlagen.
Trygghetsjouren tillhör Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen men har avtal med Förvaltningen för funktionsstöd och flera kranskommuner om att tillhandahålla tjänster enligt ovan.
Vi har cirka 45 anställda som tekniker, larmoperatörer, chefer och jourledare. Målgruppen för vår verksamhet är äldre personer samt personer med psykiska och/eller fysiska funktionsnedsättningar.
Trygghetsjourens mål är att ge trygghet i hemmet utifrån den enskildes behov och önskningar och vi ställer höga krav på att vårt arbete utförs med kvalité.
Som jourledare varierar dina arbetsuppgifter mellan att ta emot larm, göra tillsyn via kamera, akut biståndsbedömning och arbetsledning. I dessa arbetsuppgifter ingår dokumentation och administrativa uppgifter.
För dagtjänsterna är arbetstiden förlagd mellan 6:45 och 22:00. För nattjänsterna är arbetstiden schemalagd mellan 21:00 - 07:00.
Dagvikariaten ligger på cirka 80 %.
Nattvikariaten ligger på mellan 64 till 85 %.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är socionom eller har likvärdig utbildning. Studerande på socionomprogrammet med erfarenhet från vård och omsorg ser vi gärna också som sökande. Erfarenhet av biståndshandläggning samt arbetsledning är meriterande.
Du har goda kunskaper om gällande lagstiftning, datorvana samt god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är bra på struktur och planering och du kan hantera krav från omgivningen utan att tappa fokus på uppdraget.
Vi söker dig som vågar ta beslut men är ödmjuk nog att rådgöra med en kollega. Du behöver tycka om att möta nya situationer där din problemlösningsförmåga ställs på prov. I larmmottagningen krävs att du trivs med samt är duktig på att arbeta i ett högt tempo.
I urval till intervjuer kommer vi att prioritera dig som kan jobba hela semesterperioden. Varmt välkommen med din ansökan!