OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Quant
Quant är världsledande inom industriellt underhåll. I närmare 30 år har vi förverkligat den fulla potentialen av underhåll för våra kunder. Från att inkludera god säkerhetspraxis och bygga rätt underhållskultur, till att optimera underhållskostnader och förbättra anläggningens prestanda - våra medarbetare gör skillnad! Vi brinner för underhåll och är stolta över att se hur vi uppnår våra kunders mål på det mest professionella sättet.
Vi söker nu en sommarvikarie till rollen som Inköpare/Förrådsansvarig på vår site i Karlskrona. Vikariatet till denna tjänst kommer att ersätta två områden växelvis under semesterperiod som sträcker sig mellan V24 - V33.
Vid vikariatets början får du möjligheten att gå bredvid ordinarie personal för upplärning vilket kräver närvaro från v.24. Det krävs också att du kan utan uppehåll arbeta under specificerad period.
Arbetsuppgifter
I tjänsten som Inköpare/Förrådsansvarig kommer du att arbeta med koordinering av dagligt inköpsbehov och godsmottagning. Du kommer bland annat arbeta med följande uppgifter:
· Inköp av material
· Administrera beställningar, hantera ordererkännanden och leveransbevakning
· Offertintagande inför kommande inköp
· Efterkommande fakturering
· Godsmottagning av material och reservdelar
· Registrera inleveranser i vårt system
· Behjälplig med leveransbevakning, frågor om lagersaldo, leveransdatum etc.
Arbetet sker på dagtid (7-16) med möjlighet till flextid.
Personliga egenskaper
Vi ser att du är noggrann, ansvarsfull och arbetar strukturerat och målinriktat. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är en kommunikativ lagspelare som arbetar effektivt med andra såväl som självständigt. Du är lyhörd och ödmjuk och är alltid kundfokuserad.
Att du är stresstålig och van vid tempoväxling är en förutsättning för att kunna hantera akuta beställningar på material och samtidigt hålla intressenter informerade om leveransläget.
Kvalifikationer
· Du har en avslutad gymnasieutbildning, om du studerar på högre nivå inom inköp och logistik är detta meriterande
· Har du tidigare erfarenhet av administrativt arbete och/eller erfarenhet av arbete med godsmottagning/inköp är det meriterande
· Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
· God systemförståelse och datorvana
· Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift
Välkommen in med din ansökan senast 8 maj. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum, så tveka inte att söka.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sitechef Jan-Peder Wange
072-2378010
HR-chef Linda Herbst
010-4566693
Utvecklingschef Niklas Walderton
072-248 40 90
HR-generalist Malin Jarleberg
010-456 64 04
Regionsansvarig Michael Jensen
+45 20 25 29 56
HR-chef Linda Herbst
010-456 66 93
Elchef Per-Anders Olsson
073-060 76 10
Hr-generalist Malin Jarleberg
010-4566404