OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mälarsjukhuset, Eskilstuna
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!
Om oss
Regionservice är en smidig, flexibel och nytänkande serviceorganisation med stolta medarbetare, som tillsammans skapar värde för Region Sörmland.
Regionservice ska skapa förutsättningar för att uppfylla Region Sörmlands uppdrag på ett effektivt och ändamålsenligt sätt. Det gör vi genom att ha lyhördhet för och förstå våra kunders behov. Vi utvecklar och tillhandahåller stödtjänster av olika slag till Region Sörmlands alla verksamheter, politiken, patienter och besökare. Vi arbetar inom områdena; fastigheter och lokaler, inköp, löne- och fakturahantering, administration, informationshantering och verksamhetsnära service som kost, transport, lokalvård och vårdnära service. Hela Region Sörmland är rökfri.
Kontaktcenter är en del av Region Sörmlands ansikte utåt och hjälper patienter, närstående, medborgare och medarbetare inom regionen att få svar på sina frågor. Kontaktcenter handlägger ärenden och ser till att kunden kommer i kontakt med rätt verksamhet och/eller person. Kontaktcenter ska präglas av kundfokus och ett flexibelt arbetssätt.
Dina arbetsuppgifter
Säkerställa att våra kunder får ett gott bemötande. Fånga upp och ta tillvara kundbehoven. I tjänsten ingår att bemanna vår informationsdisk direkt ut mot kund. Arbetet innebär också att hantera inkommande samtal i vår telefonväxel både från interna och externa kunder/Invånare. I tjänsten ingår också att lämna ut Siths-kort till anställda i Regionen. Förekommande förfrågningar och ärenden via vårt ärendehanteringssystem TOPdesk. Säkerställa att våra kunder får ett gott bemötande och hjälp med de ärenden som kommer till oss.
I rollen som kundserviceagent i kontaktcenter arbetar vi utifrån en framtagen bemötandeguide.
Din kompetens
• 18 år.
• Ha god datavana, erfarenhet av att jobba i Officepaketet.
• På grund av vikten av att säkerställa patientsäkerheten i vår verksamhet, kräver vi mycket god svenska i tal, skrift och läsförståelse.
Meriterande:
• God engelska i tal, skrift och läsförståelse.
• God finska i tal, skrift och läsförståelse.
• Erfarenhet av att jobba med rutiner.
• Erfarenhet av att arbeta i kundtjänst, eller liknanden arbete.
• Erfarenhet av att jobba med SITHS-kort.
Du besitter en mycket god serviceförmåga, är initiativtagande och strukturerad. Du visar på en personlig mognad, är självgående vilket är en förutsättning för tjänsten. Du behöver även ha god kommunikations- och samarbetsförmåga eftersom du kommer att ingå i ett team.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställningsform
Tidsbegränsad anställning vid behov och sommarvikariat 2024. Tillträde enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Enhetschef kundservice Anette Möllergren, 076-722 19 08.
Fackliga företrädare vision Kent Carlsson, 076-109 84 16.
Övriga fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.
Kom och jobba hos oss på kontaktcenter!
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2024-04-25.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)
Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.