OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Kalmar är det alltid nära till rekreation och naturupplevelser. Oavsett var du bor i kommunen, har du aldrig långt till havet. Här finns gott om möjligheter till ett kustnära boende. Tillsammans med en bra kommunal service och ett stort utbud av handel och nöjen ger det en mycket hög livskvalitet. Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 150 olika yrken på tio förvaltningar och tillsammans är vi 5 000 anställda. Omsorgsförvaltningen ansvarar för insatser till äldre. Förvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden: Verksamhetsområde Norr Verksamhetsområde Söder Verksamhetsområde Gemensam Verksamhetsområde Hälso- och sjukvård ARBETSUPPGIFTER Som vik. löneassistent ansvarar du tillsammans med fyra andra löneassistenter för att rätt lön utbetalas i tid till omsorgsförvaltningens ca 1 300 anställda. Du administrerar även utlägg, reseräkningar och frånvaro. I arbetsuppgifterna ingår även LAS-bevakning samt visst administrativt stöd till förvaltningens chefer. KVALIFIKATIONER Vi söker i första hand dig som har en avslutad 3-årig gymnasieutbildning alternativt avslutad eller pågående högskoleutbidlning inom personal och arbetsliv. Det krävs att du är noggrann och har goda datakunskaper. Tidigare erfarenhet av arbetsuppgifterna samt lönesystemet. Kunskaper i lönesystemet Personec är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, flexibilitet och samarbetsförmåga.