OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Kalmar är det alltid nära till rekreation och naturupplevelser. Oavsett var du bor i kommunen, har du aldrig långt till havet. Här finns gott om möjligheter till ett kustnära boende. Tillsammans med en bra kommunal service och ett stort utbud av handel och nöjen ger det en mycket hög livskvalitet.
Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 150 olika yrken på tio förvaltningar och tillsammans är vi 5 000 anställda.
Omsorgsförvaltningen ansvarar för insatser till äldre.
Förvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden:
Verksamhetsområde Norr
Verksamhetsområde Söder
Verksamhetsområde Gemensam
Verksamhetsområde Hälso- och sjukvård
ARBETSUPPGIFTER
Avdelningen myndighet ansvarar för handläggning av ansökningar utifrån socialtjänstlagen när det gäller äldre personer och personer med lindrigare funktionsnedsättningar. Myndighetshandläggarens uppdrag är att göra noggranna utredningar och provningar av ansökningar utifrån socialtjänstlagen, samt fatta beslut utifrån lagstiftningens intentioner och omsorgsnämndens riktlinjer.
KVALIFIKATIONER
Vi söker i första hand dig som har en avslutad eller pågående socionomutbildning. Befattningen kräver att du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är bra på att planerera och organisera ditt arbete. Arbetet ställer stora krav på din förmåga att skapa kontakter med enskilda omsorgstagare samt olika samarbetspartners internt och externt. Det är önskvärt att du har erfarenhet av att arbeta i dokumentationssystemet procapita. Erfarenhet av myndighetshandläggning utifrån socialtjänstlagen liksom praktik förlagd till verksamhetsområdet är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen. Körkort är ett krav.
Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden.