OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en serviceinriktad problemlösare med intresse för samhällsfrågor? Då kanske du vill bli en del av en av Sveriges bästa kundtjänster i sommar.
I Klippans kommun är vi drygt 1500 kollegor som varje dag jobbar med samma fokus att finnas till för våra invånare, företagare och besökare. Vi är alla en viktig del av helheten och satsar mot en kommun med stolta medarbetare och stolta Klippanbor. Som en linje i vårt arbete och för en gemensam kultur, arbetar vi efter vår värdegrund Vi i Klippan och inriktningarna "Vilja varandras framgång", "Våga sticka ut" och "Kul i jobbet".
Och inte minst, vi jobbar i en kommun i utveckling där vi tillsammans skapar livskvalitet. Nyfiken? Läs mer på klippan.se/kollegaiklippan
ARBETSUPPGIFTER
Som kundtjänstmedarbetare är du kommunens ansikte utåt och stärker vårt varumärke i varje möte. Ditt uppdrag är att guida, vägleda, informera och svara på frågor om kommunens alla verksamheter. Du har många kontakter och får ta emot frågor av olika karaktär. Oftast via telefon men även via e-post, webb och sociala medier och de som besöker kundtjänst i kommunhuset. Du kommer även arbeta i olika verksamhetssystem.
Du varvar arbetsuppgifter med klara rutiner till att stå inför situationer som kräver initiativförmåga, kreativitet, lyhördhet och förmågan att anpassa din kommunikation till människors olika förutsättningar och behov.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är en stjärna på att ge god service och alltid sätter kunden i fokus. Det är självklart för dig att bemöta kunder och besökare på ett trevligt och professionellt sätt, även när tempot är högt. Som person är du lugn, uppmärksam och serviceinriktad i ditt bemötande. Du är en lagspelare och ser det som självklart att rådfråga andra, men även att dela med dig av information och din sakkunskap. För att bemöta de frågor och funderingar som kommer in till oss är det viktigt att du är initiativrik, nyfiken, lösningsorienterad och har ett gott omdöme. Du besitter förmågan att bearbeta och strukturera information och har en hög digital kompetens.
Du har minst en 3-årig gymnasieutbildning och behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift. Du behöver ha erfarenhet från arbete i en modern IT-miljö för telefoni och ärendehanteringssystem. Erfarenhet av att använda olika digitala verksamhetssystem och att söka information är också ett krav.
Det är meriterande om du arbetat med kundservice, ex kundtjänst/telefonsupport, reception eller medborgarkontor i en offentlig organisation. Du behöver ha god grundläggande kunskap om hur samhället och offentlig verksamhet fungerar.
Ditt personliga brev kommer att användas som arbetsprov för att säkerställa god kommunikativ förmåga.
Tjänsten är heltid från maj tom. augusti
I denna rekryteringsprocess tillämpas löpande urval.
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 6 april.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
ÖVRIGT
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess arbetar vi i ett kompetensbaserat rekryteringsverktyg.
Som anställd i Klippans kommun kommer du få tillgång till Förmånsklippan, en portal full med förmåner.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.