OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Katrineholm är en kommun där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Våra cirka 3300 medarbetare gör stor skillnad varje dag, där vi tillsammans arbetar utifrån vår värdegrund RÖTT; respekt, öppenhet, tydlighet och tillit för att skapa de bästa förutsättningarna för våra medborgare. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg.
Vård- och omsorgsförvaltningen arbetar för att människor med särskilda behov och deras anhöriga ska kunna vara trygga och ha förutsättningar att leva som aktiva och självständiga medborgare.
ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare ansvarar du för att sätta individens behov i centrum. Du ska som handläggare representera kommunen och ska vara ansvarsfull och kunna bemöta brukare och anhöriga på ett bra och positivt sätt som skapar förtroende.
I tjänsten som handläggare ingår att utreda, bedöma och fatta beslut om stöd och insatser enligt Socialtjänstlagen främst till äldre personer. I arbetsuppgifterna ingår att dokumentera och lämna uppdrag till utförare samt följa upp och ompröva beviljade insatser. Du ska samverka med den enskilde och anhöriga, andra berörda och övriga verksamheter inom kommunen samt externa myndigheter. Nära samverkan sker också med sjukhusen inom Regionen i samband med att personer blir utskrivna från sjukhus. I Katrineholm sker dokumentation i verksamhetssystemet Treserva.
För att upprätthålla kvalitet och rättssäkerhet under sommaren när ordinarie medarbetare har semester har vi ett nära samarbete kollegor emellan. Du träffar dina kollegor dagligen för att fördela arbetsuppgifter inom gruppen
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen, social omsorgsexamen eller annan högskoleutbildning som bedöms likvärdig. Om du har en pågående socionomutbildning är det lämpligt att du genomfört din VFU inom kommunal förvaltning och gärna inom myndighetsutövning. Du har goda kunskaper inom aktuell lagstiftning och ha erfarenhet av handläggning och dokumentation. Du har god förmåga att etablera god kontakt med andra människor och att samarbeta. Vi förutsätter att du har god datorvana och uttrycker dig väl i tal och skrift. Arbetsuppgifterna ställer höga krav på att du kan strukturera ditt arbete självständigt och flexibilitet. Ett krav är att du har B-körkort.
ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.
Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Per Enarsson
0150-578 20, v 30-31,
Johanna Sjörup
0150-48 80 97, v 32
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0150-570 00
Hannele Hassinen
0150-48 88 90
Kommunal
0150-570 00
Per Enarsson
0150-578 20
Johanna Sjörup
0150-48 80 97
Pia Carlsson
0150-575 15
Ramona Grapenhielm
0150-578 90
Sassa Kusserow
0150-48 84 70