OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Kalmar är det alltid nära till rekreation och naturupplevelser. Oavsett var du bor i kommunen, har du aldrig långt till havet. Här finns gott om möjligheter till ett kustnära boende. Tillsammans med en bra kommunal service och ett stort utbud av handel och nöjen ger det en mycket hög livskvalitet.
Kommunens arbetsplatser representerar verksamheter med cirka 150 olika yrken på åtta förvaltningar och tillsammans är vi 5 000 anställda.
Kalmar kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget som löneassistent är att se till att anställda vid Socialförvaltningen får rätt lön i rätt tid. Du ger råd och stöd till förvaltningens chefer och medarbetare i lönerelaterade frågor.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att administrera anställningsavtal, registrera reseräkningar och utlägg. Några veckors introduktion ingår i anställningen. Du får utbildning i vårt lönesystem den 6, 13 och 15 maj.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning alternativt avslutad eller pågående högskoleutbildning inom området ekonomi/PA eller en adekvat KY-utbildning. Det är en fördel om du har tidigare erfarenhet av arbetsuppgifterna samt kännedom om lönesystemet Personec.
Som person är du noggrann och har ett självständigt och strukturerat arbetssätt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet, flexibilitet och samarbetsförmåga.