OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tänk om du kunde sommarjobba och bidra till en hållbar framtid?
Vi söker nu efter serviceinriktade medarbetare som vill ha ett sommarvikariat som Customer Service Specialist på avdelningen Customer Service i Frövi.
På BillerudKorsnäs ger vi dig möjlighet att i ditt dagliga arbete bidra till en mer hållbar framtid samtidigt som du får bra erfarenheter för framtiden. Ta chansen att arbeta på ett företag vars värderingar och kultur är kärnan av verksamheten och där vi tror på dynamiken i en grupp med olika bakgrund och erfarenheter.
Customer Service är en verksamhetsfunktion som har i uppgift att på ett hållbart sätt tillgodose våra kunders önskemål samt planera produktionen utefter verksamhetens bästa. På avdelningen har vi medarbetare som arbetar som både produktionsplanerare samt Customer Service Specialists.
Som Customer Service Specialist kommer du få möjlighet att prova på ett varierande arbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter handlar bland annat om orderadministration och kundhantering. Du har dagligen kontakt med kunder och externa parter vilket innebär att är du en viktig roll för hela BillerudKorsnäs. Om du anser att service är ett roligt och viktigt område att arbeta inom är det här ett perfekt jobb för dig.
Vi ansvarar för kunder utifrån marknadens språk, vi önskar därför semesteravlösare där svenska och engelska är huvudspråk, men även meriterande om du har goda kunskaper i tal och skrift i det tyska och franska språket.
Du kommer bland annat att arbeta med:
Service och kundhantering.
Förfrågan- och orderadministration.
Säkerställa att serviceerbjudandet till våra kunder uppfylls.
Ansvar för hela "order to cash"-processen.
Vara länken mellan kund och produktion.
Kvalifikationer
Krav som ställs på tjänsten:
Avslutad och godkänd gymnasieutbildning.
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Du måste ha fyllt 18 år.
Meriterande:
Goda kunskaper i franska och/eller tyska språket, både i tal och skrift.
Tidigare erfarenhet av att jobba i olika administrativa IT-system.
Tidigare erfarenhet av servicearbete.
Vi ser det även som meriterande om du efter avslutat gymnasium fortsatt din utbildning med inriktning mot logistik, produktion, ekonomi eller liknande områden.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollerna är du en positiv och driven person med hög servicekänsla. Vi ser det som en fördel att du förstår leveransprocessens olika delar och hur den bidrar till servicegraden. Du är en lagspelare som har lätt för att samarbeta och förstår värdet i en trygg och säker arbetsmiljö. Du är en person som ser möjligheter när utmaningar uppstår och för yrket behöver du även ha en viss stresstålighet.
Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper som i kombination med tidigare erfarenheter avgör om du är rätt framtida medarbetare för oss.
För oss är det viktigt att du känner igen dig i BillerudKorsnäs värdeord; Sätt kunden i fokus, Våga prova nytt, Driv förändring, Värna om varandra.
Kontakta oss
Har du frågor gällande tjänsten Customer Service Specialist är du välkommen att kontakta Emelia Nydén, Team Leader Customer Service Cartonboard, Emelia.Nyden@billerudkorsnas.com / +4658137615
Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att ta kontakt med Fredrik Jansson, HR Specialist, Fredrik.x.jansson@billerudkorsnas.com / 0581-37104
Ansökningsinformation
Om du vill bli vår nästa medarbetare som tillsammans med oss utmanar konventionella förpackningar för en hållbar framtid är du välkommen med din ansökan senast 28 februari 2021.
Urval sker löpande och vi kontaktar dig för nästa steg.